ik heb ze vaak afgebrand……..maar gisteren genoot ik zowaar van een pinot noir uit Bourgogne….
Samen met een wijnvriend wat gegeten in (wijn)bistro Bar(t)-a-vin in Antwerpen. Ik kom daar graag….20 couverts….open keuken…..en 1 van de beste steak tartare die ik ken.
We dronken: (blind)
Grange des Peres blanc 2004: 97/100 Dit moet je gedronken hebben! Bizar mooie wijn gemaakt van chardonnay en roussane. Mijn tafelgenoot dacht aan een zeer grote Montrachet. Wat een concentraat en wat een afdronk…….een echte liefhebberswijn!
Gevrey-Chambertin Vieilles Vignes 2000 Dugat-Py: 93/100 Beiden dachten we aan een cabernet sauvignon gedomineerde wijn!!! Krachtig, niet die verfijnde bosaardbeitjes die ik gewend ben in Bourgognes, nee gewoon dik rood fruit. Stevig boers karakter. Erg lekker, wel volledig “a point”…….
Mas Daumas Gassac 1982: 95/100 Cabernet gedomineerde wijn van een jaar of 6-7 oud riep mijn tafelgenoot…..27 jaar dus! Rood van kleur en helemaal alive and kicking! Prachtwijn! over liefhebberswijn gesproken…..
La Fleur Petrus 1998: 94/100 Merlot gedomineerde rechteroeverwijn uit 2000 was mijn gok…..en ik ging uiteindelijk voor St.Emilion omdat ik de echte zwoele verleidelijke neus van pomerol miste……..perfect in balans en nog erg jong. 98 is groots voor rechteroever.
Mooie avond! vanavond Dome in Antwerpen………..ben benieuwd…..
Hasta Luego
John