Weer goud voor wijn Colonjes

• Dick Schinkel

Uit de Gelderlander van vandaag :

door Hans Peeters. donderdag 02 april 2009 | 19:23 |

GROESBEEK - Opnieuw heeft een Groesbeekse biologische wijn internationale erkenning gekregen.

Wijnhoeve De Colonjes heeft met zijn rode cabernet Barrique 2006 een gouden medaille gewonnen van het gerenommeerde Duits wijnonderzoeksinstituut Geilweiler.

Een tweede rode wijn, maar dan van oogstjaar 2007, won zilver. Onlangs behaalde een witte wijn van De Colonjes ook al goud op de Berliner Wein Trophy, een internationaal erkende Duitse wijnkeuring.

Volgens wijnboer Freek Verhoeven is De Colonjes de eerste Nederlandse biologische wijngaard die er in geslaagd is om zowel in de categorie witte als rode wijnen een gouden medaille te behalen.

De Gelderse Commissaris der Koningin Clemens Cornielje kreeg gisteren een paar flesjes van de prijswinnende wijnen mee naar huis tijdens een werkbezoek dat hij Groesbeek bracht.

• Eelco van Wieringen

Goud bij mij om de hoek. Zal als ik even de kans heb morgen de gaard bezoeken en ze met de camera vastleggen in het lentezonnetje. Maak maar vast ruimte vrij Robert.

A demain,

Eelco

• Robèrt Koopman

Foto's?

Altijd leuk!

Iemand wel eens wat gedronken van deze wijnen?

M.v.g,

Robèrt

• Freek Verhoeven

helaas klein foutje in de berichtgeving: het is geen cabernet maar Regent barrique 2006. E.e.a. is na te lezen op www.regent-forum.de

• Eelco van Wieringen

Ik ben gewapend met een camera en notitieblokje langsgweest. Vanwege festiviteiten rond mijn verjaardag kom ik er nu niet aan toe eea te plaatsen, dat zal begin aankomende week worden.

Salut,

Eelco