zaterdagochtend voorbereidingen

• john

vanavond wine & dine bij een prikker thuis………..afgelopen week stuurden ze het menu…..zo dan, dat zag er nogal indrukwekkend uit……..hmmmmm wat een werk dachten deze 2 anti-keuken-helden…..wat moet ik aan wijnen meenemen? was mijn vraag…..niet nodig, mijn kelder ligt vol! was het antwoord………neeeee dat is niet leuk: geen eigen wijnen meenemen is GEEN optie :D. In de wijnwereld is geven namelijk minimaal net zo leuk als nemen……enfin: zo stond ik vanochtend weer voor het welbekende dilemma…..wat mee te nemen?….De kelder in om met de zoektocht te beginnen…..1 uur en 20 minuten later (!!!!!!!!!)……kwam ik weer boven met de flessen in een doos…….ben je nou anderhalf uur bezig geweest met het uitzoeken van de wijnen voor vanavond? vroeg mijn vriendin………euh…..ja…….je bent gestoord! voegde ze er aan toe…….tja wat kan ik hier op zeggen?……..volgens mij is er maar 1 antwoord mogelijk…….namelijk: KLOPT……..:D

herkenbaar?

@ onze gastvrouw en -heer, ja het zijn er uiteraard weer te veel, maar….ze moeten niet leeg….:D Discipline is de sleutel tot succes……..

Hasta pronto

John

• ChrisW

John,

Klinkt heel bekend. Het komt bij mij ook zelfs regelmatig voor dat ik doordeweeks de kelder in ga om “even snel” een fles voor bij het eten uit te zoeken en dat ik na een kwartier zonder fles weer naar boven kom om eerst nog even na te denken en dan bijna te concluderen dat ik niet genoeg wijn heb om uit te kiezen (en dan heb ik in de kelder waarschijnlijk al 100+ verschillende etiketten bekeken en om niet aan anderen uit te leggen redenen afgekeurd).

Ik ga zodadelijk mijn zoektocht beginnen voor vanavond. Ik ben heel erg benieuwd wat jij allemaal hebt uitgezocht.

Gegroet,

ChrisW

• Dick Schinkel

Tja , zeer herkenbaar heren…………..

Ben net een keer wezen kijken …… zit nu aan Pontet-Canet 1999 te denken……

of toch…………………………………………………………………………………………..

Met smakelijke groet van een “gestoorde” :D Dick

• john

Chris,

Ik zal je helpen….ik heb bewust niet gekozen voor wijnen of druiven waarvan jij veel flessen in je kelder hebt liggen……..zowel voor wit als rood…….:D

Hasta pronto

John

• Peter Z.

Ghehehehe :D Stelletje gestoorden! :D

Geniet ervan!

• Chris

Zeer herkenbaar John, ben zelf ook net in de kelder geweest om de wijnen te selecteren voor een diner met vrienden bij ons thuis.

Ben al vier keer heen en weer geweest om toch maar te besluiten dat het een andere fles wordt (dan is het jaar niet goed of de village) :D

Maar er zitten in ieder geval 2 Bourgognes tussen en 1 Priorat plus wat zoete zooi,later meer.

Gr.Chris,

• ChrisW

John,

Ik weet inmiddels hoe competitief jij bent ingesteld en volgens mij doe je dit helemaal niet om mij te helpen. Je wilt gewoon zekerstellen dat je als winnaar van het blindproeven naar voren komt!!!!!

Je weet dat mijn kelder gevuld is met wijnen uit hoofdzakelijk de klassieke regio's (veel Frans) dus dit betekent denk ik dat jij wijnen hebt uitgezocht uit diverse obscure regio's dit blind moeilijker te raden zijn dan wijnen uit de voor de hand liggende klassieke regio's (als de eerste punten ten minste voor de regio worden toegekend).

Doet me ook denken aan een wijn die Matthieu enkele maanden geleden meenam naar een proeverij bij Joost: 80% Cabernet Sauvignon, 15% Merlot, 5%?? en op Frans eiken opgevoed uit…. ergens in Italie.

Tot vanavond,

ChrisW

PS: en mocht ik al een wijn uit Bordeaux of de Rhone voorzetten, dan verwacht ik minimaal de appelation en het jaar…

• john

Haha Chris,

Nee je bent te achterdochtig nu……wedstrijdje is wat mij betreft niet nodig vanavond. Uiteraard wel gewoon blind mooie topwijnen proeven en ervan genieten! Ik heb in mijn kelder ook redelijk veel Bordeaux, Rhone en Zuid-West Frankrijk liggen (ik denk namelijk dat deze 3 streken jouw kelder domineren….), maar zou het jammer vinden als we te veel flessen uit dezelfde streek hebben. Vandaar dat ik in wit en rood bewust wijnen heb gekozen die uit andere streken/landen komen, maar wel typisch zijn voor die streek/druif……Kan jij gewoon vrije keuzes maken uit jouw kelder en weet ik in ieder geval 99,9% zeker dat jij geen fles pakt die ik bij me heb……

Hasta pronto

John

• john

het werd een mooie avond met perfect gezelschap, heerlijke gerechten en wijnen die er geweldig stonden!

Geen notities gemaakt wel scores gegeven. Om de toppers te noemen:

Fürst-Löwenstein Sylvaner Spätlese trocken GG Kallmuth Aspodhil 2003 94/100

Suduiraut 1997 93/100

Salzl 2004 trockenbeerenauslese 94/100

Clio 2004 98/100 WOTN

Pichon Baron 1990 96/100

Hasta Luego

John