Ik kreeg van mijn vriendin “De zilveren lepel”. Hoe kom ik aan 24 kikkers?
Salut,
Eelco
Vond die Kikkerbeignets wel een mooi recept ik voeg er altijd iets gechopte knoflook door het beslag heen. Maar zeker ook in de marinade.
Week de kikkers 3 uur in koud water. Meng de azijn, peterselie en een royale mespunt peper in een kom.
Laat de kikkers uitlekken en doe ze in de kom, ze moeten onderstaan.
Meng de bloem, het ei de dooier en een mespunt zout in een andere kom en roer er met de witte wijn en de olijfolie een glad beslag van.
Verhit de olie in een grote pan. Laat de kikkers weer uitlekken en haal ze door het beslag. Frituur ze in de hete olie. Haal ze er met een schuimspaan uit, laat ze op keukenpapier weer uitlekken en bestrooi ze met wat zout. Geef er wat partjes citroen bij.
Ongeveer 1 kilo kikkers voor 4 personen.
500 ml wittewijnazijn
takje platte peterselie gechopt
100 gram bloem
1 ei
1 eierdooier
5 eetlepels witte wijn
1 eetlepel olijfolie
frituurolie
zout en peper
citroen in partjes.
Wat drinken we er bij?
Volgens mij barst het in de Loire van de kikkers ben benieuwd of we een regionaal recept kunnen vinden voor de proeverij bij Joost:)
Groet,
romke
Eel, het beste lijkt mij om eens te informeren bij een horeca groothandel naar “sloopkikkers”. Dit zijn kikkers waarvan in het land van oorsprong, de achterpoten reeds zijn afgerukt, Deze kikkers zijn aanzienlijk goedkoper dan gewone kikkers. Je hebt voor het recept dan wel wat meer kikkers nodig. Het recept van Romke is hier heel goed voor, reken dus per persoon op 8 à 9 “uitgeklede” kikkers ipv. 6 hele. Mocht je er toch niet uit uitkomen, mail me dan! Ik heb voldoende kikkers bij mij in de sloot, ik wil ze kwijt, want ze maken de sloot vies met hun dril en dat gekwaak is ook niet om aan te horen. Het geluid is zo hard, dat ze het prachtige geluid van vertrekkende vliegtuigen via de Kaagbaan overstemmen. :D Oh ja, altijd Franse wijn bij kikkers. :+
Ruud.
Cor, verder is het wel zo, dat die enigszinds gehandicapte en dove kikkers, wel vooruit willen. Om dit te bereiken gaan ze over op de “vlinderslag”, echter op deze wijze ontwikkelen ze geweldige voorpoten en enorme schouders, deze kikkers zijn ook de klos, hun voorpoten lijken dan heel veel op de originele kikkerbillen en komen in het algemeen terecht in eetgelegenheden zonder *M* ster. De dan overgebleven kikker kan beter niet terug in het water. Franse ingenieurs hebben echter piepkleine elektrische voertuigjes ontwikkeld die met de kikkerkin te besturen zijn. Zo kunnen ze nog een tijdje genieten van hun oude dag.
Ruud.
Hé uiteraard Ruud spreek ik van boeren koude-grond kikkers die tot het moment daar een heel fijn leven hebben gehad.
Niet van die warme-grond oost-Europa Bio-kikkers, daar blijf ik echt heel ver van.
En als je blieft laat die laatste boeren gelukkige randstad kikkers de Kaagbaan lekker blijven over stemmen!
Maar gaan de kikkers in de pan doe er dan iets fatsoenlijks mee dat is op dat moment het meest diervriendelijkste wat je er mee kan doen.
Als ik aan kikkers den dan denk ik altijd aan die man die met die kikker op zijn schouder thuis komt…. zegt zijn vrouw……
groet,
romke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?