Fonseca

• dj

Afgelopen vrijdagavond met wat wijnvrienden een verticaaltje Fonseca gedaan.

Hierbij een kleine impressie over deze wijnen:

2000: jong, fruitexplosie, chocolade, balans, zeer drinkbaar, grote toekomst,19 P.

1997: de slechtste wijn van de serie, kwam matig over, weinig kleur,ontwikkeld, 15 P

1994: zo jong nog, nog wat hoekig, heel veel materie en toekomst, lekker laten liggen, 19,5 P

1992: veel overeenkomst met de 1994, echter alles net iets minder, meer op dronk, ronder, 19 P

1985: de eerste die op dronk is, fraaie balans, fluwelig, beter dan het jaar zou doen vermoeden, 19 P

1977: stond naast de 1963 en had het daardoor moeilijk, mist dan complexiteit, echter fraai glas uitgerijpte port, 18 P

1963: het toonbeeld van een grote port op dronk, op dat moment denk je: ik drink te weinig port, 19,5 P

Ik lees weinig over port op het prikbord.

Misschien een idee om in het najaar een prikbord-proeverij met port te doen?

Ik wil die uitdaging wel eens aangaan.

DJ

• JoostB

DJ,

Mooie proeverij,moet een feest geweest zijn.

Fonseca 77 vorig jaar gedronken in een horizontaal en scoorde iets hoger toen, de beste van de proeverij. Ondertussen veel discussies gelezen over 1977 vintage port en over hele linie schijnt er bijzonder veel flesverschil te bestaan. Dus wellicht heeft het iets minder presteren ook daarmee te maken.

Een prikbord-port-proeverij doe ik bijzonder graag mee…

Dus laat maar weten…

Loop al een tijdje rond met het idee voor een vertikaal Taylors vanaf WO-II tot nu, maar er ontbreken nog een paar cruciale jaren ;-)

Santé,

Joost

• romke van dijk

Beste DJ,

Mooi plan doe heel graag mee!

De prachtige Port proeverij bij Mathieu in januari 2006.

Vintage 2000 was het. Zou een mooi Portproeverij zeker weer welkom zijn.

Met vriendelijke groet,

romke van dijk

• Ronald Heijden

Beste DJ ,

Ik doe heel graag mee !

Groeten,

Ronald Heijden

• Chris

Als er iets op Port te proeven valt ben ik er graag bij, de proeverij bij Mat was dusdanig hoog niveau dat ik gelijk verliefd werd op deze godendrank.

Gr.Chris,

• ChrisW

….en ook ik doe graag mee aan een port proeverij!

ChrisW

• Udo

Een van de allereerste PBP was een Port proeverij. Heb daar zeer goede herinneringen aan. Doe dus graag mee.

Udo

• Cor Balfoort

Ik doe ook graag mee.

En t.a.v. die Fonseca 1997: ik ben bang dat jullie helaas een slechte fles hebben getroffen. Ik heb ook goede proefnotities van die wijn, maar moet erbij zeggen dat er wel meer gereputeerde 97-ers zijn die soms er slecht uitkomen. Van Taylor's en Graham's 97 heb ik ook slechte flessen gehad.

Cor

• Jan

DJ,

Ik hoop niet dat je al spijt hebt van je terloopse opmerking voor een proeverij. Voor je het weet heb je al een wachtlijst.

Ik wil graag meedoen. Ik drink veel te weinig port en ik zie dit als een goede kans om hernieuwd met Port kennis te maken alsook om van mijn voorraad af te komen (heb verschillende 85,94,97 en 2000 liggen).

Groeten,

Jan

• Ruud Göebel

Beste Cor, jouw bericht is een hele troost, want ik heb nog een Fonseca 1997 liggen.:)

Ruud.