goede vrijdag wijnen.....

• john

Vanavond ben ik weer eens een avondje thuis en heb ik me voor de wijnkeuze laten adviseren door het boek 1001 wijnen die je geproefd moet hebben (Neil Beckett)

4 van de 1001 genoemde wijnen staan reeds klaar……

Krug Grande Cuveé NV

Pouilly-Fuissé La Roche 2002 Domaine Guffens-Heynen

Dalla Valle Maya 2000

Climens 2001 (halfje)

Vanuit de grensstreek wensen wij u allen een goed paasweekeinde……

Hasta Luego

John

• Robèrt Koopman

Beste John,

Volgens mij moet jij toch wel al ruim over de helft zijn met die 1001 wijnen?

Is op zich een mooie hobby, zo'n boek en dan alles in het glas zien te krijgen!

Paasweekeinde duurt mij echt veels te lang….. :+

M.v.g,

Robèrt

• john

Robert,

321 genoemde wijnen heb ik reeds gedronken (en dan bedoel ik ook van het genoemde jaar), en 201 genoemde wijnen heb ik in mijn kelder liggen, maar nog niet gedronken….dus…….moet ik nog op zoek naar 479 wijnen……Heb mezelf voorgenomen in ieder geval 800 van de 1001 af te werken :D

Hasta Luego

John die paasweekeinde ook veel te lang vind en minimaal 2 dagen gaat golfen….

• JoostB

Ik doe het vanavond met:

Clos de la Bergerie, Savennieres Roche-aux Moines 1982 van Chateau de la Roche-aux Moines (MMe A. Joly)

Het huis was toen schijnbaar nog van mams en nog van voordat Nicolas Joly overgeschakeld was op biodynamische wijnbouw, maar er al wel over nadacht…

Mooi glas, nog bijzonder fris voor zijn 27 jaren. Mooie gouden kleur, nog hinten van tropische fruit, boenwas. Zou me niet verbazen als er een paar nobele druifjes doorheen zitten. Mooie zuurtjes in de mond, strak droog en zeer lange nasmaak…

Santé,

Joost

• Willem ******

Hey Johnnie!

jouw bericht doet mij weer aan het boek denken, ten eerste malen onder ogen gekregen bij de Doktert..Zoals deze het aankondigde als een goed boek met Doktersrecepten :D

Ik moet dat boek rap aanschaffen, vond het gewoonweg een leuk boek..Die wijnen drinken is voor ons een eitje natuurlijk :D

Vanavond wat oude buren bezoeken, dus dat wordt eerst wijn en dan Malt..

Misschien nog een mooie sigaar er bij want ons kan lekker buiten zitten. Morgen een culinaireavond bij Martin, dat wordt weer door die Griekse meuk heen bijten :D

Zondag een rustdag om vervolgens maandag zelf culinair te knallen met vrienden, dat wordt zoiets als Wein, Weib und Gesang..

OP de rustdag ga ik een klassieker uit de keldert halen, of de dag ervoor..ons denkt aan een Premier..

Vandaag Nico nog even gesproken, die heeft op 1 dag 18!!!!! chateau's in Bordeaux bezocht. Hij heeft gesignaleerd dat er bij de Premiers uitstekende wijnen zijn gemaakt met wellicht 1 uitschieter naar boven en 1 naar beneden. De wijn welke wederom retegoed moet zijn is Haut Bailly uit PL, die is nu nog betaalbaar en blijkbaar wederom erg goed. Ook Angelus gooit hoge ogen.

Zodra Nico klaar is met schrijven horen jullie het!

Allemaal veel plezier!

• Dick Schinkel

Alhier nippen we nu aan de 1999er Chasse-Spleen………

Wat is dat toch een mooie wijn !

Met smakelijke groet Dick

• Ronald Heijden

John en andere prikkers,

Alhier in het glas een Goede vrijdag wijn met een hoofdletter ‘G’ > Bodegas Marqués de Murrieta , Blanco , Capellania 2004 , DOC Rioja ,17 maanden in nieuw frans eiken , 13,5 % alc. , 94 puntjes op de schaal van Penin. Deze wijn blaast ons heden avond volledig van de bank vol met power , nog vol met zuren , stevige dosis hout (niet vervelend) , lengte , kruidigheid eigenlijk alles wat ik zoek in een wijn. Deze wijn is nu al zo mooi maar kan nog verder groeien de komen jaren. Ik raak de laatste tijd steeds meer betoverd door complexe Spaanse witte wijnen en dit is weer een van die tovenaarsleerlingen die deze betovering veroorzaakt > 9/10

Groeten,

Ronald Heijden

• Dick Schinkel

Hoi Ronald,

Dronk deze wijn vorige week :

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=310&i=101781&t=101781

Met smakelijke groet Dick