Paaswijnen....................

• Dick Schinkel

Geachte Prikkers,

Wat wordt er deze dagen op ons eenvoudige “dorpspleintje” zoal gedronken ?

Hier in het Limburgse is de buitentemperatuur nu 25C :D

Dus zometeen worden er hier op het terras oesters met een Cava Pere Verura “Cuvee Cupage” verorberd.

En er slaat alvast, in de karaf, Aalto 2005 van wat frisse lucht te genieten voor later op de avond.

Voor morgen in iedergaval een fles Lynch-Bages 2002 voorbij de lamsracks van het “limburgse geuldallam”

Prettige Paasdagen……

Met smakelijke groet Dick.

• Chris

Weet nog niet wat ik ga nuttigen Dick, maar op het terras in de tuin waar ook wij temperaturen halen van 21 gr. alvast een moezel kabinet 2007 van Monchhof (Urzig), heerlijk fris en fruitig.

Vanavond met de wijnvriendengroep wine&diner , verslag volgt later.

Gr.Chris,

• wim

2007 Grosses Gewächs Grauburgunder Eichberg van Salwey

(werd mij aanbevolen in een tijdschrift)

• Wil

Hier thuis op het terras in Landgraaf, 19 graden, een Marques de Riscal Reserva Rioja 2001. Behoorlijk ontwikkeld met een bruine rand. Tertiare, complexe wijn.

Niet meer te lang wachten met deze wijn……..

• Noel

1995 Chateau Montus XL. Wijn met met de warmte die past bij 15 graden onder het afdak in de achtertuin. Nog even de mooie teksten van David teruglezen (zie Notities 95+ proeverij) en dan op herhaling. Nog weinig evolutie, prachtige neus. Dikte en lengte met maar 12,5% alcohol. Brumont heeft bij de Brabantse Wijnsociëteit dit jaar veel aandacht gehad. En terecht. Die 95 XL is een feest. En morgen de 1998 Cuvée Prestige. Echte Paaswijnen…

• Wim dL

Mijn stiefzoontje die voor het eerst weer bij het watervalletje speelt, opschietende tulpen waarvan we wisten dàt maar niet meer waar we ze konden verwachten, de Japanse kers in de knop, de kussens voor het eerst weer op de tuinstoelen…

Hebbu de scene?

Bij de door mijn lief vervaardigde bruschetta's, genuttigd in bovenstaand decor…

2006 Isole e Olena Chardonnay Collezione de Marchi Toscana IGT (Italy, Tuscany, Toscana IGT)

Heerlijk glas, behoorlijk houtgebruik maar door de aanwezigheid van frisse zuren en fruitaroma's geweldig in balans. Heel even waande ik me in Florence of Siena.

Enne, Noel, ik nuttigde eerder deze week de 1995 Château Montus Madiran (France, Southwest France, Madiran). Prachtige rijpe neus die bij de eerste vleugjes een prachtige oude Pauillac niet zouden hebben misstaan, kleur zichtbaar verouderd. Maar nog behoorlijke zuren en nog steeds zeer krachtige, maar boterzachte tannines. Madiran staat niet op mijn favo-lijstje, tenzij ze zo gerijpt zijn als deze. Yiha.