Marktkans... de 'betere' wijnconsument

• John Copier

Wim,

Deze discussie wordt minimaal eenmaal per jaar op dit PB gevoerd. Ik begrijp en zie ook aan de bezoekersaantallen dat er naast prikkers een veelvoud aan lezers zijn. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat hier veel handelaren tussen zitten. Dit wetende vind ik het vreemd dat er niemand, is misschien een te groot woord, van die handelaren is die dit dan ook ter harte neemt. Marketing is een doodgeboren kindje in de wijnwereld. Men is nog niet verder gekomen dan een verhaaltje, plaatje en korting. Vroeger kreeg je dit over de post nu in het gunstigste geval per mail. Het is allemaal veel van hetzelfde. En wanneer er dan iets nieuws komt dan springt de Koninklijke op de bres. Over de heining kijken moet nog worden uitgevonden terwijl er legio voorbeelden uit andere markten zijn die m.b.v. een specifiek wijnsausje bruikbaar zijn. Moeilijk? Waarschijnlijk de wil en de onmacht om uit je bestaande harnas te stappen. Klinkt misschien vreemd maar de huidige recessie zou juist een uitdaging moeten zijn om te veranderen. De orders lopen terug de prijzen dalen en we moeten overleven. Wat is er mooier dan geen keuze te hebben? Tja, en dan heb je ballen nodig. Iedere wijnhandelaar zou minimaal eenmaal per dag in de spiegel moeten kijken en zichzelf de vraag stellen; “Wie betaalt mijn salaris?”

John

• Cor Balfoort

Je verhaal is me uit het hart gegrepen, Wim. Nou is het hier niet de plaats om te spammen, maar bij brainstorms over winewinewine.com hebben we wel nagedacht over goeie manieren om mensen die daarin zijn geïnteresseerd (en alleen die) van de aanbiedingen te voorzien waar ze ook echt iets aan hebben.

Het staat allemaal nog in de steigers, maar het idee is om een soort profiel van drinkvoorkeuren te distilleren uit aangegeven favoriete streken, eerdere bestellingen en gegevens over waar men naar zoekt of positief over schrijft etcetera. Als je nog suggesties hebt; we zijn nog bezig :)

Cor