Ik heb een wijn gekregen en nu wil ik graag weten is hij drinkbaar????
het is een grand vin de bordeaux chateau colas-carcos. 1979 hij heeft een predicaat ac bordeaux.
via google kan ik niets vinden.
Beste Arvid,
Ik heb nog nooit van deze wijn gehoord. Nu weet ik natuurlijk niet alles.
Problematischer is dat de zoektocht op Google naar “colas-carcos” welgeteld één hit oplevert: jouw vraag.
We hebben dus met een volstrekt onbekende wijn te maken. Uit een bovengemiddeld wijnjaar voor rode Bordeaux, dat dan weer wel, alhoewel, ook geen absoluut topjaar: een ‘zeventje’.
Een kwaliteitswijn uit dit jaar KAN nog prima zijn, een anonieme slobbert vermoedelijk niet meer. Dan is het ook nog de vraag waar de wijn bewaard is gebleven. Komt hij uit een wijnkelder of heeft hij bij een achterlijke gladiool twintig jaar in een wijnrekje tegen een c.v.-radiator liggen sudderen. In het laatste geval is de wijn slechts nog schoonmoeder-waardig, in het eerste geval KAN er hoop zijn.
En of jij die wijn nog lekker vindt, is ook nog een keer sterk afhankelijk van je smaak. Je moet niet vreemd opkijken als de geur van zo'n bejaarde baas kenmerken heeft van maggi, madeira, drop, soja, rozenbottel etc. Je moet er van houden. Interessant is het in elk geval.
Kortom, er is maar één manier om er achter te komen… PROEVEN! En ik zou beginnen met voorzichtig ruiken ;-).
Wellicht komen er nog reacties van lieden die er ècht kijk op hebben ;-)
Groeten, Wim
Onze etiketten mevrouw Jenny kan wellicht wat meer achtergrond info geven zodat we wat vergelijkingen kunnen maken en trekken. Mijn gevoel zegt dat Eelco wel eens gelijk kan hebben. Grand vin zegt gewoon niets en is een term die iedereen op z'n etiket kan zetten.
Uitproberen in de nabije omgeving van de gootsteen.
John
Bordeaux is de laagste herkomstbenaming van de 50 herkomstbenamingen in de Bordeaux.
Heb met de herkomstbenaming Bordeaux wijnen geproefd die een bepaalde faam hebben.
Na 10 jaar waren die wijnen op het randje van drinken of weggooien.
Jouw vrij anonieme wijn die nu 30 jaar oud is zal zoals Eelco al meldt overleden zijn.
Sjaak Kaptein
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?