100 Parker punten?

• Hendrik

Nu in het glas L Eglise Clinet 2005.

Heb soms ook wel zin in een Bordeaux

Volgens Robert Parker is dit een 100 puntenwijn.

O.k. ik snap dat het kindermoord is, en het is een bek vol wijn, maar ik kom tot 90 a 92 punten op zijn hoogst.

Hoe kan de advokaat zich zo vergissen?

Dit is vele malen erger dan zijn mispeer met de Termanthia 2004.

uw Hendrik

• john

Misschien vraagt de advokaat zich wel af hoe jij je zo kan vergissen…….?

Heb de L'eglise Clinet 2005 3 weken geleden mogen drinken. Gaf hem 98+/100.

Met een jaar of 10 rijping zal hij perfect zijn of de ultieme perfectie angstvallig dicht naderen is mijn mening…..De troplong Mondot 2005 dronken we er naast en kreeg van mij dezelfde score…..beiden zeer groots.

Hasta Luego

John

• john

Termanthia 2004 is trouwens niet door Parker beoordeeld, maar door Jay Miller….

Hasta Luego

John

• Hendrik

Over smaak mag getwist worden.

Wat betr. Spaanse 100 punten wijnen: Miller is natuurlijk de voorproever:+

Kan me niet voorstellen dat de advokaat de 100 puntertjes zelf ook niet even tot zich neemt.

Het zijn en blijven per slot van rekening Parker Punten.

Hendrik, absoluut niet anti Parker, in tegendeel :)

• Jan2

Parker punten zijn echter op bestelling verkrijgbaar!

In Californië is een bedrijf (Enologix?) wat met een maximaal verschil van 6 punten, naar boven of beneden, Parkerpunten kan garanderen. Het principe gaat (kort bezien) uit van de hoeveelheid aanwezige smaakcomponenten in de wijn waarop Parker kickt.

• Theo

Inderdaad Hendrik… over smaak valt te twisten, echter over het geven van punten zou geen misverstand kunnen ontstaan, dat heeft te maken met de kwaliteit van de wijn, en niet met de smaak….. zo heb ik mij laten vertellen.

Geeft echter wel aan waarom ik nooit punten geef….. voegt weinig waarde toe…

TG

• ChrisW

Beste Jan,

Met een range van 6 punten naar boven en 6 punten naar beneden, dus 12 punten in totaal, kan ik ook alle 2008 Bordeaux scores voorspellen die Parker volgende week uitbrengt :)

Alle premier crus op 94 pts (+/- 6), alle topwijnen hieronder als de leoville's en de pichon's op 92 pts (+/-6) en de wijnen van het nog iets lagere niveau op 89 pts (+/- 6), eventueel met een vierde categorie op 87 pts (+/- 6).

Kan ik hier geld mee verdienen? Ik kan hetzelfde trucje namelijk ook nog herhalen voor elke komende score-reeks voor Bordeaux en andere bekende wijngebieden. Het is ook universeel: mijn unieke methode werkt ook voor de scores van WS, Decanter, Robinson, Gabriel, Bettane etc.

Een range van 12 punten op de gebruikte 100-punten schaal is namelijk wel héél erg breed voor serieus gemaakte wijnen (vergelijkbaar met een 7-8 punten range op een 20-punten schaal).

ChrisW

• ChrisW

Beste Hendrik,

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is werkelijk geen bijzondere wijn.

Nu, uitsluitend om je te helpen, wil ik jouw resterende flessen wel van je overnemen. Om het helemaal goed voor je te maken, wil ik ook nog wel de toenmalige en-primeurprijs betalen :)

ChrisW

• john

voor 10% meer neem ik er dan een paar van je over Chris….verdien jij er ook nog wat aan…..:D

• Hendrik

Zo ken ik mijn medeprikkers weer :+

Altijd bereid om een medemens in nood te helpen.

Als investering was dat kistje niet verkeerd.

Wine and co vraagt er 11.000 euro voor. Daar kan ik wel wat korting op geven!

uw Hendrik