Almirez 2007

• Anton

Ik heb wat wijze raad nodig van de Spanje-prikkers. .

Ter introductie: Als ik bij de plaatselijke wijnwinkel binnenloop kijkt 1 van de verkopers mij meestal aan met een hoopvolle blik.

Meestal ten onrechte, omdat hij mij over het algemeen niet kan afhouden van mijn voorgenomen keuze; B.v. 12 flesjes Ca n' Estruc blanc voor 2,96 Euris per fles. Een Catalaanse wijn waar de Harold Hamersma's en Nicolaas Klei's nog een puntje aan kunnen zuigen met hun superwijnen onder de 5 Euro. Maar goed, af en toe gaat het faliekant mis en kom ik thuis met een wijn die in principe “no entra en mi presupuesto”.

Zo ook gisteren. Alsof hij me een deelgenoot maakte van een groot geheim, wees hij me op de wijn “Almirez 2007”. Verder prevelde hij woorden als “Termanthia” en “Numanthia”. Nu heeft de familie Eguren met al deze Toro-wijnen iets te maken of te maken gehad, dus heb ik me maar weer eens tot aankoop van een boven-budget flesje laten verleiden. Mijn vraag aan jullie is of het kindermoord is om deze Almirez 2007 nu al open te maken, of nog even te wachten.

• john

Hoi Anton,

Ik heb deze wijn nog nooit gedronken, dus kan je helaas niet helpen. Het is in ieder geval wel 100% zeker dat deze wijn nog heel erg jong is. Aan de andere kant is mijn ervaring met Toro wijnen dat deze al “jong” heel erg lekker zijn…..

Je hebt er in ieder geval voor gezorgd dat ik vanavond een Numanthia 2001 ga opentrekken….

Hasta Luego

John

• Hendrik

Anton,

Klopt helemaal wat jouw wijnkoper heeft verteld :+

De familie Equren heeft de Numanthia en Termanthia hut verkocht aan een of ander F@#%%^wijnhuis, en is weer opnieuw begonnen.

Zij hebben oude wijngaarden gekocht, soms met 100 jarige stokken. Dat is in Spanje niet zo heel moeilijk. Met hun expertise maken zij hele mooie wijnen.

De Almirez is hun “instapper ” en kun je nu al prima drinken.

De Alabaster staat een trapje hoger, en de top (100 euro plus) is de Victorino, of zoiets.

Gewoon die kurk eruit, en hier een proefnotitie is het advies van

Hendrik