Clio 2006

• john

Vandaag afgeleverd en dus meteen een flesje open……..

In het Riedel Syrah glas: Clio 2006

Pure verleiding! Zwoele geparfumeerde neus van Chocolade, dik dik zwart bosfruit, met name zoete bramen, kirsch, salmiak……dit alles komt dik terug in de mond, maar tegelijkertijd met een geweldige balans. Een vuistslag voor je kanis met een “velvet glove” . Dit zijn mijn wijnen! Mooie lange afdronk……

Clio 2006 komt voor mij in de buurt van de uitmuntende 2004 en krijgt van mij nu 95+/100

Hierbij mijn volgorde:

Clio 2004 97+/100

Clio 2006 95+/100

Clio 2005 94/100

Clio 2003 92/100

Clio 2002 92/100

Hasta Luego

John

• ChrisW

John,

Mooie notitie.

Ik ben je nog dankbaar voor “mijn” eerste Clio waar jij me onlangs mee in aanraking bracht.

Ik had eerlijk gezegd, op basis van verschillende notities die ik op het www had gelezen, een loodzware wijn met te veel extractie en te veel hout verwacht. Dit was het zeker niet. Het was natuurlijk geen lichte ballerina, maar de bomvolle wijn was meer dan voldoende in balans om hem zelfs op jonge leeftijd reeds een heel hoge genotsfactor te geven.

ChrisW

• Dick Schinkel.

Hey John,

Fantastische wijn inderdaad, dronk hem vorige maand,.

Mijn voorkeur gaat toch meer naar de 2006, maar dat komt misschien dat ik de laatste tijd steeds meer geniet van wat jonger spul :D

Hier mijn notitie :

PN van 21 Maart 2009

Deze jonge wijn natuurlijk eerst 12 uurtjes in een ruime karaf geparkeerd.

Kleur : Diep kersenrood met een mooie purperen rand.

Neus : Zeer rijp zoet zwart en rood bessenfruit, mineralige tonen, kruiderij. vanille, caramel dit alles stuift werkelijk uit het Riedel glas.

Smaak : De smaak is VOL met hoofdletters met een vlezige structuur, ook hier dat dikke bessenfruit, samen met het mooi getoaste cederhout en de zachte beetgare tannienen, nu al mooi samengesmolten tot een krachtige dikke smaakexplsie in de mond.

Totaal geen overlast van percentage alcohol van 15,5 % op deze jonge leeftijd.

Fruit liqueur met een iets cremige ellenlange, en op het eind een zijdeachtige afdronk.

Als die dan voorbij is noopt dit je onmiddelijk tot het nemen van een volgend slokje om dit weer waar te nemen.

Heel mooie wijn, heb nu vanaf de eerste jaargang in 2002 alle jaargangen geproeft, en misschien is dit wel de mooiste. 18.5 - 19.0 punt.

Met smakelijke groet Dick.