Promotie voor Harry Karis van niet zomaar iemand

• ChrisW

Net gelezen op het Squires forum.

Zoals velen weten is onze landgenoot Harry Karis al volgens mij ruim 2 jaar bezig met het schrijven van de nieuwe en definitieve bijbel over Chateauneuf du Pape. Robert Parker schrijft volgens mij het voorwoord en doet kennelijk wat edit-/controlewerk. Tevens schrijft hij de beste review die je je volgens mij kan wensen als schrijver van een wijnboek:

For me the two finest books on wine ever written are the Oxford Companion and Hugh Johnson's Atlas of wine…..now there is a third….just went over approx. 25% of Harry Karis's new book on Chateauneuf-du-Pape,and it is a 500 page tour de force on this beautiful region and its wines…it will be the definitive guide for some time to come. The photos..history,domaine profiles, and finest maps to yet me done on the vineyards, are fascinating as are the detailed discussions about wine-making …this is the book I wished I had written in my wildest dreams…just an amazing effort from a man who has been a chef,a musician,a doctor…and now an accomplished author and authority on CNDP….he is self-publishing it,and because of that, it has been lavishly produced and is as beautiful as it is important and relevant…it can be pre-ordered at cdpwinebook.com…..it will be available in June..Harry's talented son, Phil,added hundreds of exquisite photos and the graphic art for the book….this is one exciting book….congratulations…..an exceptional performance….and I wish them great success…

Robert Parker

• Peter Z.

Het moet een geweldig gevoel geven bij Harry dat een authoriteit als Parker het boek in zijn wijnboeken top-3 opneemt. En als de Ch9 proeverij van afgelopen jaar een maatstaf is voor de kwaliteit van het boek staat ons echt wat moois te wachten.

Proficiat Harry!

Peter Z.

• Tom

ik vind dit schitterend voor Harry, en natuurlijk is de gegeven lof ten volle verdiend.

harry als je dit leest, m'n meest welgemeende felicitaties. ik kijk er naar om het boek een ereplaats in m'n bibiliotheek(je) te geven !

Tom

• Cor Balfoort

Inderdaad niet de eerste de beste die zo'n geweldige aanbeveling doet. Ik kijk zeer uit naar het boek en feliciteer hem met zo'n indrukwekkende klus. En….in eigen beheer uitgeven is tegenwoordig ook lef waarvoor het petje af mag.

Cor

• Patrick Woesthoff

mmm, had RP himself het voorwoord niet geschreven.. ?

• Dick Schinkel.

Harry,

Ook mijn felicitaties, is natuurlijk geweldig dat op deze manier je boek zo onder de aandacht word gebracht.

Hier de link naar het Squires forum :

http://dat.erobertparker.com/bboard/showthread.php?t=200285

Met smakelijke groet Dick.

• Mathieu Wechseler

Terechte felicitaties. Ook ik heb het voorrecht gehad om op de Ch9dP-proeverij in Roermond te zijn geweest.

Ik hoop nog steeds op een signeersessie van Harry, met een lekker glas Ch9 in de hand!

Amitiés,

Mathieu

• Harry Karis

Bedankt allemaal voor jullie postitieve reacties. Ik had gisteren een lunchafspraak met RP in Baltimore waarbij hij conform de afspraak het boek zou kunnen inzien alvorens een voorwoord te schrijven (je moet een beetje zelfvertrouwen hebben in het leven!!). Hij was meer dan onder de indruk hetgeen blijkt uit zijn zeer positieve posting 1 u later op zijn board. Het geeft inderdaad een zeer goed gevoel. Hij gaat het boek ook naast zijn eigen boeken op zijn website zetten met een directe link naar mijn webshop, en dat geheel kosteloos - een geweldige opsteker lijkt me. Hij is een meer dan gepassioneerd CdP-liefhebber en wil daar waar mogelijk dit speciale wijngebied promoten. Overigens liep hij al een aantal jaar met hetzelfde idee rond, maar is er nooit van gekomen door zijn overvolle programma - gelukkig voor mij………..

• john

echt werkelijk geweldig Harry! het komt je meer dan toe…….denken om iets te gaan doen om iets daadwerkelijk gaan doen liggen in de praktijk ver uit elkaar……

Hasta Luego

John

• ralph

geen ‘petje af’, maar ‘grote hoed’ af!