Wijndepressie

• Willem Booij

Bestaat dit prikkers?

kan een wijnfreak oververhit zijn, of lamgeslagen door impressies van wijn?

ik vraag het mezelf wel eens af de laatste tijd..

Er gebeuren rare dingen met me:

- ik heb de laatste tijd regelmatig aan vrienden rose verkocht

- ik heb mezelf recent positief over rose uitgelaten

- ik merk dat ik steeds meer wijn van Sauvignon Blanc ga waarderen

Of ontwikkel ik? Dat is prettiger en meer voor de hand liggend vind ik zelf :D

Ik heb niet meer zo'n grote behoefte om pracht wijnen uit mijn kelder te openen, op zich niet erg want wellicht komt het wel weer goed met me..

Recent had ik een afspraak met een goede vriend van me, hij is Doktert. Ik was verhinderd en sinds die tijd heb ik dit gevoel, dus wellicht is het gebrek wat ik nu heb aan zijn medicijn het probleem, of zijn altijd weer helende woorden..

Ik kan (zoals jullie merken) wel wat bemoedigende teksten en momenten gebruiken, voordat ik mezelf ten onder drink deze zomer aan Rose..

Ik heb een plan nodig..

gr

****** 1/2

• Udo

Willem,

geen nood, het is tot vandaag een bladdag en morgen weer fruitdag!

Udo

• Robèrt Koopman

Ai ai, doet mij toch wel pijn om een gewaardeerd prikker zo langzaam te zien afglijden zeg….. :+

Gelukkig is zo'n voorjaarsdepressie snel voorbij Willen, nog even volhouden!

En je positief uitlaten over rosé en het goedje nog verkopen ook is geen schande, zolang je het maar niet drinkt toch?

Een pomphouder is ook lyrisch over zijn benzine maar neemt er echt geen slokje van!

Volhouden!

M.v.g,

Robèrt

• Willem G

Beee,

Ik ga even de doktert voor je uithangen.

Ik heb een strak stappenplan voor je.

1. Drink een fles rosé voor de helft leeg. (Liefst niet van IG)

2. Idem, maar dan met een Sauvignon Blanc.

3. Tijd voor een lekkere Molitort. Halve fles, maar een scheutje meer mag ook.

4. Dan een ouwerwetse Bordoot. Liefst een Pauillac, maar een St. Julien mag ook. Neem bij voorkeur een 96-er. (Halve fles maximaal.)

Voel je je daarna al aan de beterende hand?

Nee? Geen zorgen!

Een TBA of mooie Sauternes doet wonderen om het helende proces te voltooien. (Huis naar keuze.)

Daarna ben je zeker weer op 't pad.

En het mooie is dat je dit recept de volgende dag nog een keer kunt herhalen ;)

Groeten en sterkte,

Geee.

P.S. Côtes du Rhône 2007 is niet vies en kan prima dienen als onderhoudsdosis. Voor de zekerheid, kun je het recept 1 of 2 wekelijks herhalen.

• john

Willem,

Je gaat steeds meer Rosé en Sauvignon Blanc waarderen……? En je vraagt je af of je jezelf aan het ontwikkelen bent…? Dat zou kunnen inderdaad…….maar dan is het wel een HELE SLECHTE ONTWIKKELING!!!!! :D:D:D

Je gaat volgende week toch een weekje met de hele (schoon)familie op stap? Ik denk dat ik al weet waar die depressie vandaan komt….ghehehehehehehe

Maar ff zonder dollen…de week erop spreken we af en ruk.ken we een paar flessen open…..wedden dat we ons samen snel goed voelen! :D

Hasta Luego

John

• sjaak Kaptein

Ja Willem,

Werken in de wereld van wijnen was en is een grote droom voor je.

En dan is het ineens zo ver.

Je verliest liefhebbersonschuld.

Je gaat heel anders met wijn om.

Je bent er de hele dag mee bezig.

Je moet van alles proeven.

Proeven van de vele flessen die opgestuurd worden of ontdekt zijn

Je moet proeven met in het achterhoofd de commerciële mogelijkheden van de wijn.

Je wereld verbreedt zich enorm.

Professioneel met wijn bezig zijn is een aangename maar intensieve bezigheid.

Die verbreding zorgt ook voor zienswijzes die je eerst voor onmogelijk had gehouden.

Ik zie het niet als een depressie maar als een natuurlijke gang van zaken.

Iets waar je je helemaal geen zorgen over moet maken.

Voor die flessen uit de kelder blijven nog genoeg vrienden en momenten over.

Sjaak Kaptein