waar koopt u uw wijnen?

• john

Het draadje van Dick over de beste wijnwinkel deed me beseffen dat ik de laatste 2 jaar (zo goed als) geen enkele fles meer heb gekocht in een wijnwinkel…..en dit zal de komende jaren ook niet meer gebeuren denk ik……Hoofdreden is toch dat ik de betreffende wijnen via internet altijd goedkoper kan krijgen dan in die winkel. Dat is soms best jammer, want het is altijd leuk om in een mooie wijnwinkel te neuzen en het ook leuk kan zijn om met bevlogen eigenaren elkaar te verliezen in gesprekken over wijn (vaak onder het genot van)…..maar het is niet anders….uiteindelijk is dat voor mij niet een hoger bedrag voor mijn wijn waard….

Bronnen van de laatste 2 jaar voor mijn wijnaankopen:

25% veilingen

40% internet leveranciers

10% aankopen bij wijnvrienden (prikkers)

15% af domein

8% groothandels of buitenlandse supermarkten (Hanos, Auchan, El Corte Ingles)

2% wijnwinkels in Spanje voor vooral plaatselijk genot :D

Hasta Luego

John

• john

als je de titel veranderd moet je wel alle oude woorden weghalen….pfffff dus zonder “vandaan”……

Blijft vervelend dat je op dit prikbord geen “edit” optie hebt…..

Hasta Luego

John

• Robèrt Koopman

Is aangepast John…. :-)

Ik pas het met plezier aan, kan ook niet helpen dat het niet door de prikker zelf gedaan kan worden.

En nogmaals, stuur even een mailtje en ik verander het op verzoek.

Mv..g,

Robèrt

• Peter Z.

Hi John,

Ook vrijwel al mijn aankopen (~70%) gebeuren via internet. Het overige is vanaf domein en met name via enkele prikkers (vaak de beste prijzen!) die ze ook weer via internet kopen. Ik koop vrijwel niets via veilingen (ik denk dat ik twee keer een flesje via Ebay heb gekocht).

Dat wil overigens niet zeggen dat ik nooit in een traditionele winkel kom :). Als ik via internet koop, is het omdat ik via hun website een specifieke wijn heb gevonden die ik dan bestel en afhaal. En als ik dan in die winkel met stenen en ramen ben, vraag ik vrijwel altijd een aanbeveling van de handelaar. Vervolgens valt het me 9 van de 10 keer tegen wat ik dan mee kreeg. Maar ik blijf het toch leuk vinden.

Ook koop ik redelijk wat bij de supers en hypers in België. Ook dan is het via internet bestellen, en afhalen bij de winkel in je buurt. Colruyt bijvoorbeeld doet dat geweldig; zeer betrouwbaar en goede prijzen (nee, ik werk niet voor Colruyt en heb ook geen aandelen Colruyt).

Ik denk dat voor de meeste prikkers internet een belangrijke bron is. Echter, de gemiddelde consument koopt, denk ik, zijn wijnen gewoon bij de super. En tegen de kerst willen ze nog wel eens bij een echte wijnhandelaar binnenlopen voor die ‘speciale’ wijn.

Voorbeeld: Vrienden van ons waren een respectabele Nederlandse handelaar binnengelopen om zich te laten adviseren over een mooie fles wijn voor mijn verjaardag. Uitgelegd dat de ontvanger een echte wijnfreak is, en zeer verwend (ik geef het toe!), dus het mocht iets bijzonders zijn. Het werd Pedesclaux 1997 voor 40 Euro.

Peter Z.

• Dick Schinkel

Hey John,

Als prikkert koop ik mijn wijnen toch ook regelmatig bij een aantal stenen gebouwen voorzien van glas :D

Maar natuurlijk ook via internet, bij de makers zelf ( eigenlijk het leukste en intessantste) samen met prikkers, enzv.

Maar een er een % aan plakken qua hoeveelheid kan ik niet, dat verschild bij mij van maand tot maand en jaar tot jaar.

Met smakelijke groet Dick.

• Chris

Hoi John,

Koop bijna alles bij de wijnboer zelf en de rest via internet , nog maar heel weinig bij de vakhandel (alleen mijn dagelijkse wijntjes onder de 10 euri en dat zijn er niet zoveel ).

Gr.Chris,

• Robèrt Koopman

Ik koop niet zoveel meer maar wat ik koop komt volgens mij nagenoeg allemaal via het internet.

De wijnhandelaar komt het netjes thuis afleveren…. :-)

En, helaas, teer ik flink in op mijn voorraad.

Moet maar weer eens wat laten komen denk ik zo.

Gelukkig win ik nog wel eens wat weddenschappen, krijg ik weer een mooie fles!

M.v.g,

Robèrt

• Peter vdB

John, ik ben een pleitbezorger van de traditionele wijnhandelaren met passie voor het vak. Er gaat toch niks boven lekker bomen bij een glas over het edele vocht? En een handelaar die jouw smaak kent en je op wijnen attendeert. Gek genoeg mag een wijnhandelaar in de winkel geen glas meer schenken vanwege de wetgeving. De charme van bij de boer kopen, is onvergelijkbaar. Dat wel.

gr. p.

• Taco Oost

http://www. In Arnhem

• John Copier

Het is niet de bedoeling om hier één wijnwinkel in het zonnetje te zetten. U koopt bij de wijnhandel. Dat is genoeg.

John (Moderator)