Shafer vineyards Hillside Select 1995

• john

Nu in het Riedel Vinum Bordeaux glas:

Shafer vineyards Hillside Select 1995

Zou hij over de “dikke” angelus 2000 gaan….? Nou en of!

In de neus pure verleiding van zwoel fruit, vooral bramen. Ook dit is weer dik geconcentreerd sap! Heerlijke wijn, typische “Bordeaux”-achtige wijn met het herkenbare cederhout, truffel, nat leer, paardestal. Op dit moment op zijn hoogtepunt, maar dat houdt deze wijn nog zonder problemen minimaal 15 jaar vast als je het mij vraagt. Zeer complexe wijn die zich steeds meer geeft met lucht….heerlijk om aan te snuffelen. Geweldige afdronk! Blind niet te onderscheiden van “oude wereld”….98/100

wat een wijnen!

Hasta Luego

John

• Cor Balfoort

John,

Ik ben blij met je enthousiasme, maar zat me even af te vragen of iets dat met gemak over een Angelus 2000 heen gaat tegelijkertijd niet te onderscheiden van oude wereld kon zijn. Zo heftig kan een Bordeaux toch eigenlijk niet zijn?

• john

Cor,

Toch wel……..er zijn heftige “mannelijke” bordeaux wijnen die nog over de Angelus gaan……bijvoorbeeld: Montrose, Pavie, Latour, Cos, Leoville Las Cases, Pontet Canet.

Zeker de laatste jaren komen er mijns inziens steeds meer “heftigere” wijnen uit Bordeaux met 2003 als perfecte voorbeeld….

Een serieuze proever die bij Hillside Select nieuwe wereld roept…..ik heb het nog niet vaak meegemaakt in ieder geval….

Hasta Luego

John