Cuilleron Condrieu Essence d'Automne 1999

• john

even tijd voor iets zoets……

Ooit 6 van deze flesjes kunnen kopen bij het faillisement van een 1 Michelin * visrestaurant in IJmuiden. Dit is de 1e die open gaat. Wat is dit geweldig lekker! Honing, Perzik, Ananas, Geste d'orange. Stuift je glas uit. Duidelijk botrytis in de neus. Dit is een super dessert wijn met een “frisse” afdronk, terwijl er volgens mij toch genoeg suiker in zit :D 95/100

Overigens “maar” 9% alcohol en dus zou er zo meteen zo maar nog een flesje open kunnen gaan….. :D

Iemand een idee hoeveel van deze flesjes gemaakt zijn? Kan er niet veel van vinden namelijk…..

Hasta Luego

John die zich afvraagt of ik de enige ben die bezig is met een leuke serie wijnjes……..:D

• john

gevonden…..150 kistjes van 6 halfjes…….900 flesjes dus…dasnieveul!

Hasta Luego

John

• Willem Booij

Ons heeft net een Numanthia 2005 in de karaf gekiekerd…hbtsz

• Cor Balfoort

Ik neem aan dat er op de Cuilleronnetjes nieuw hout gebruikt is, John? Was even benieuwd of dat na 10 jaar inmiddels geïntegreerd was. Ik heb nogal wat aarzelingen bij viognier en chêne neuf, maar ook niet echt heel veel ervaring met het proeven van ingerijpte voorbeelden, vandaar dat ik graag even van de gelegenheid gebruik maak :)

Cor

• ChrisW

Cor,

Toevallig heb ik enkele weken geleden een droge witte Condrieu van Cuilleron uit 2005 gedronken (vlgs mij les chaillets of zoiets).

Ik vond het hout toen erg storend. Voor zo'n delicate druif vond ik het een beetje overheersend. Ik vraag me ook af of dat bij deze droge wijn nog in de loop der tijd beter wordt (en of je die wijn zowiezo nog langer moet opleggen).

De wijn die John heeft gedronken, heb ik nog van geen enkel jaar gehad, dus het kan zeer goed zijn dat het hout daar veel beter geïntegreerd is. Ik zou in ieder geval verwachten dat de zoete wijn aromatisch wat krachtiger en complexer is en wat meer tegenover het hout kan plaatsen.

ChrisW

• john

Cor,

Inderdaad nieuw hout maar totaal geen last van…nu hou ik sowieso van “stevig” houtgebruik, maar hier is het hout perfect geïntegreerd. Serieus zoete wijn maar toch “lichtvoetig” wijst op een zeer goede wijnmaker.

Schrok me gisteren overigens dood toen ik de prijzen zag van dit nectar…..kocht ze in 2004 van een failliet * restaurant Imko's in IJmuiden voor 15 euro per fles…..goeie deal dus haha

Hasta Luego

John

• Jeroen

15 euro…wow das een goeie deal. Ik dronk gisteren een Condrieu van hem de gewone versie 2005….. ik was daar niet zo heel erg enthousiast meer over. Zoet is natuurlijk een heel ander verhaal en staat ook op een hoger plan denk ik

• Robèrt Koopman

Of het om hetzelfde spul ging weet ik niet maar ik dronk lang geleden een Condrieu VT uit halve flesjes van 100 gulden per stuk.

Heerlijk spul was dat, Saint Marcellin kaasje erbij en dan is zo'n halfje zo leeg!

Hmm.. ik ga weer eens op zoek naar zo'n flesje, de zaak waar ik het kocht bestaat niet meer.

M.v.g,

Robèrt