Numanthia 2005

• Willem Booij

Net in de karaf, fris in het glas:

1ste impressie..

Bouquet: een bouquet als in deze wijn mag je omschrijven als parfum, zo'n soms mystieke geur welke lastig te beschrijven is. Heerlijke geur van violen, wat kersen in chocolade, vanille/hout en lekkere bessen.

Mond: perfecte temperatuur (zo'n 15 graden) maakt dat de wijn gelukkig fris binnenkomt, behoorlijke tannine maar niet meer zo opdringerig als bij mijn 1ste fles ongeveer 2 jaar geleden. Hapsap is dit, vlezig met een echte lautierdrop smaak en zoethout.

Lange afronk.

De fles is 10 minuten open ik verwacht nog wel wat meer straks..

gr

****** 1/2

• john

gelukkig….kreeg echt het gevoel dat ik alleen aan het drinken was…:D

Mooie zondagavond wijn Willem. Niet ietsje te jong nog? “te dikke” chocolade?

Hasta Luego

John

• Willem Booij

Iets je jong?

ach wie weet John..

Dit is waarschijnlijk een wijn welke nog verder zal ontwikkelen maar welke al wel goed drinkbaar. Volgens mij nu perfect bij een mooie stuk lamsbout met een aardappel in de schil gebaaken met veel look en wat Spaanse groenten in een lokaal Spaans restaurant..

Gr

W

• john

ok. Op zich zijn de wijnen uit Toro al vroeg te drinken. Pintia is ook zo'n goed voorbeeld van een wijn die jong al meteen enorm lekker is en volgens mij ook nog eens goed kan ouderen….

Ben benieuwd wat Numanthia 2007 gaat kosten. Het gerucht gaat dat de prijzen verdubbelen tov de vorige vintages omdat de nieuwe eigenaren wat vervroegde return on investment willen hebben….maar of dit het juiste moment is om je prijzen te verdubbelen……we zullen het zien….

De 2006 is in ieder geval heel erg mooi. Voor mij persoonlijk na de 2004 en de 2001 de 3e beste Numanthia

Hasta Luego

John

• ChrisW

John,

Je was zeker niet alleen aan het drinken!

Een groot deel van de prikkers zat bij Joost van vroeg in de middag tot 's-avonds laat voor de ultieme Savennieresproeverij.

In gedachten waren we wel bij de afwezigen zoals jij :)

ChrisW