ED STARREN OVERLEDEN............

• Dick Schinkel.

Vandaag kwam dit zeer trieste bericht tot mij.

“PRIKKER” ED STARREN is gisteren tengevolge van een hartstilstand overleden.

Mij welgemeende condoleance gaat dan ook naar zijn vrouw Lily en familie.

Dick Schinkel.

Zie ook het “laatste bericht wijnerij” op : http://wijnerij.web-log.nl/

• Ruud Göebel

Dick, dit is inderdaad een zeer triest bericht:( Ed was één van de meest serieuze prikkers op dit forum en gaf blijk van een enorme feitelijke kennis van het fenomeen wijn en de achtergronden daarvan. Zijn bijdragen aan dit prikbord waren altijd kennisverrijkend voor ons en zijn weblog was van grote klasse. Mijn welgemeende condoleances gaan uit naar zijn naasten.

Ruud.

• Olaf

Met ongeloof lees ik dit op hetzelfde moment dat ik het al even tragische nieuws van de aanslag op Koninginnedag op het 20:00 uur journaal zie.

Aangezien ik zelf wijnblogger ben volg ik met regelmaat andere blogs waaronder ook die van Ed. Ik heb hem persoonlijk nog nooit ontmoet maar had toch het gevoel dat ik hem een beetje kende via zijn blog.

Mijn innige deelneming aan zijn vrouw, familie en vrienden.

Olaf.

• Robèrt Koopman

DIT KAN NIET WAAR ZIJN?

Ik geloof mij ogen niet, wat afschuwelijk!

Ik was al diep geschokt vandaag maar dit is echt verschrikkelijk!

Wat een afschuwelijk bericht op het prikbord zeg, een zwarte dag.

Hoe moet zijn familie hier over heen komen, waarom al zo jong van ons heen?

Ik wens zijn vrouw en famile heel veel sterkte voor de komende tijd.

Het zal een zware tijd worden……

Zal een glas voor Ed gaan heffen.

• Patrick Woesthoff

ow shit zeg.

Ik ken Ed al sinds de wijn nieuwsgroep. nog voordat ik hier onzinnige postings deed.

Ik wens Lily heel veel sterkte de komende tijd

Pat.

• David

Wat een vreselijk, triest bericht.

Mijn gedachten gaan uit naar iedereen die Ed vanaf nu zal moeten missen.

David.

• sjaak Kaptein

Ik kende Ed niet.

Heb Ed nooit ontmoet.

Moet hem op proeverijen gezien hebben waarvan ik later las dat hij die ook bezocht had.

Bezocht zijn web log niet regelmatig.

Maar als hij een bijdrage op het prikbord plaatste las ik die altijd.

Hij kwam daarin naar voren als een hele wakkere, plezierige, feitelijke en ook gepassioneerde wijnliefhebber.

Een echte levensgenieter.

Door zijn frisse manier van schrijven had ik hem zo'n 20 jaar jonger geschat dan de leeftijd die nu te lezen is op de rouwkaart.

Had hem graag eens persoonlijk ontmoet.

Maar dat kan nu niet meer.

Wens zijn vrouw en familie na het verliezen van deze kleurrijke man alle mogelijke goeds toe.

Sjaak Kaptein

• John Copier

La musique seule peut parler de la mort. (A.Mairaux)

Waar is de CD van Pink Floyd?

'Shine on you crazy diamond'.

John

• Jacob Molendijk

Wat onwerkelijk om op zijn eigen wijnerij.web-log te lezen van het plotselinge overlijden van de bevlogen wijnliefhebber en blogger Ed Starren.

Heb Ed leren kennen tijdens Riesling&Co, september jl.waar hij opviel door zijn meer dan oprechte interesse in de 2006 Frühburgunder van Jean Stodden.

Vervolgens troffen we elkaar op “Klassiek Europa” bij de presentatie “Grosse Gewächse” van Albert de Jong.

We hielden daarna regelmatig contact over allerlei aspecten van Duitse wijnen.

Ed was altijd bezig zijn kennis te verdiepen.

Zijn publicaties heb ik altijd en ik denk velen met mij, met veel interesse gelezen.

In het kader 350 jaar Silvaner was er in mei een proeverij gepland waar hij over wilde publiceren, het mag helaas niet zo zijn.

Het was een voorrecht, al was het dan maar kort, Ed persoonlijk te leren kennen

Ed, ik zal je missen.

Jacob Molendijk

• JoostB

Onwerkelijk is wel een beetje het gevoel. Ik heb Ed Starren nog nooit in levende lijve gesproken, ook nog nooit gezien. Zijn Weblog heb ik een enkele keer bezocht, maar het feit dat hij hier op het prikbord aanwezig was geeft toch dat er een bepaalde band met hem is en ben ik toch ontdaan door het bericht.

Familie en vrienden heel veel sterkte in de komende periode…

Joost