experimentje met asperges

• john

zo een keer of 7 per jaar wordt er hier in Putte gekookt…….voor de meesten uiteraard een lachertje, maar voor hier al heel enorme belasting… :D:D

Die 7 keer vinden altijd plaats in deze maand……want………wij wonen op de Brabantse Wal temidden van 14 aspergeboeren……zojuist 2,5 kilo AA-kwaliteit asperges gehaald en nu zelfs aardappels aan het schillen……het mot niet gekker worden! :D

Voor bij de asperges (met ei en hesp :D) staan er, als experiment, 3 halfjes klaar:

Hermitage Chante-Alouette Chapoutier 2000

Emmerich Knoll Riesling Smaragd Loibner Vinothekfullung 2006

Trimbach Pinot Gris Reserve Personelle 2004

Waarschijnlijk is de Alsace de beste combi…….we zullen zien…..

Hasta Luego

John met kramp in zijn vingers van het schillen :D

• John Copier

John, in het vervolg (nieuwe) krieltjes kopen. In de schil even voorkoken en dan afbakken. Geen kromme vingers meer, en zo lekker!

Ik denk toch dat de Smaragd ook wel tot z'n recht komt. Zeker geen verkeerde keuze. Ik weet niet of de Hermitage een experiment is. Heb ik nooit uitgeprobeerd.

Gisterenavond ook asperges met zuiglam op tafel gehad. Omdat het zuiglam de wedstrijd aanvoerde hadden wij Château les Hauts de Pontet 1996 in het glas. Die combinatie is vandaag met de neus boven de pot geen pretje. Wat kan dat stinken.

John

• Mark

John,

Ik mis een Silvaner uit Franken (Duitsland) in je rijtje…

Da's de asperge-wijn!

Veel plezier.

Mark

• John Copier

Voordat mensen aan deze zinsnede, “Die combinatie is vandaag met de neus boven de pot geen pretje. Wat kan dat stinken”, iets verkeerds lezen moet mij van het hart dit dit alleen maar met het afwateren te maken heeft.

John

• john

:D:D:D

• Willem Booij

ons heeft zojuist aan de zuurstoffles gelegen :D

Johnnie aan hut aardappels schillen..

Hier nu in het glas een GEWELDIGE wijn:

Dr Pauly Bergweiler Spaltese Wehlener Sonnenuhr 2001..

Onwijs lekker!

Gr

****** 1/2

• john

Winnaar zoals verwacht de Trimbach als is de Knoll zeker ook niet verkeerd als combinatie. De kruidigheid van de hermitage maakt de combinatie met asperges lastig, maar wat een topwijn! (92/100)

Heb voor de grap nog een 4e fles openger.u.kt….voor de Malberggangers een bekende….weisser burgunder trocken barrique gereift 2002 van Shäfer-Fröhlich. Een hele mooie combinatie met de Asparagus, maar wat ik nog opmerkelijker vind….wat is deze wijn nog top! Lijkt wel beter dan ooit…..superfris nog en prachtig romig….wie had dat verwacht van een 7 jaar oude pinot gris! Voor de mensen die nog flessen heben liggen….geen haast……Geweldige prestatie Tim!

Hasta Luego

John

• John Copier

Kijkt, dat leest ons graag. Kheb ook nog wat liggen.

Malberg, lijkt mijlen ver weg. Eén fles weg van de mijmeringen.

John

• john

wat mij betreft dit jaar nog terug met een groepje John! Mannetje of 6 tot 10. Huis huren aan de Moezel….woensdagavond heen, zondag terug…….1 groot gastronomisch feest! Wat jij?

November?

Hasta Luego

John

• Ruud Göebel

John ik begrijp best dat je een beetje in de war bent na dat aardappelgeschil en dat koken op topniveau! :D Maar om nu meteen een weisserburgunder voor een pinot gris uit te maken:) datt is toch echt zijn witte broertje hoor.

Ruud.