Gister weer een mooie avond gehad bij Le Defi in Sprang-Capelle
Hierbij in het kort de wijnen:
Champagne van Jacquesson cuvée 730 (magnum) 87/100. erg vlak, totaal geen spanning. teleurstellend
Niederhausen Schlossböckelheim Grosses Gewachs Riesling 2004 (ben de berg even vergeten…….) 93/100. Jong! erg veel tropisch fruit nog, banaan, ananas. Typisch Nahe. Mooi
Movia 2006 Sloveense wijn van de Rebula druif. Wat een verrassend goed glas! Doet me denken aan Rhone. Lychées, Rozen. Mooi geparfurmeerd. Lange afdronk 93/100
Hamilton Russel Chardonnay 2005. Hier gaan bij mij de bellen rinkelen…..perfecte rijke “oud wereld” chardonnay uit de nieuwe wereld. Begint eigenlijk nu pas in vorm te komen….heerlijk! 94/100
Charvin 2001 Ch9dP. Parker heeft helemaal gelijk…dit is DE Bourgogne onder de krachtige Ch9dP's. Ik proef dat de wijn groots is….geweldige balans met nog een fantastische toekomst voor zich, bosaardbeitjes en aarde……topwijn, maar niet mijn ding! 94/100 (score is voor de kwaliteit van de wijn…..ik kan daar niet echt van genieten…..wil graag mijn overige 2000 en 2001 Charvin flessen ruilen…..)
Venus 2004 La Universal Monsant: Boerse stoere wijn met veel herfsttonen. Heerlijk sap! Begint op dronk te komen……94/100
Pichon Baron 1998….wijn zit in een moeilijke fase…..in de neus nog vrij gesloten…..in de mond komt echter zijn klasse boven drijven. Erg lange afdronk. Klassieke Pauillac. Laten liggen! 95+100
Celsius 2000 eiswein Erbhof St. Michael: pffff dun sap zeg! teleurstellende eiswein! slecht jaar en beperkte wijnmaker……84/100
Heymann-Löwenstein auslese 2005 goldkapsel rothlay…….zo moet Duitse dessertwijn zijn! 96/100
Daarna naar de sigarenlounge gekropen en een enorme churchill op mijn lip geslingerd…….
Hasta Luego
John