Aanstaande zondag vertrek ik voor een wijnreis naar Zuid-Afrika. Deze wijnreis wordt georganiseerd in samenwerking met een prikker waarvan volgens mij iedereen de naam wel kan raden maar omwille van gevoeligheden zal ik voorlopig zijn naam niet noemen. Voor mij is het de 2e keer dat ik met betreffende prikker op reis ga. Hoewel de reis dit jaar toch weer anders is, mag mijn enthousiasme mag duidelijk zijn.
In het verleden heb ik wel eens een vraag om een reisverslag gezien maar dat is er volgens mij nooit van gekomen. Nu wil ik eventueel wel aan deze vraag voldoen maar dan in de volgende vorm:
- een paar dagen na terugkomst start ik met het verslag waarbij ik per dag een verslag van 1 dag zal geven.
- Hierbij zul je dus zowel wijn als niet wijn gerelateerde zaken lezen
- Hoewel de meeste wijnhuizen in Nederland door betreffende prikker vertegenwoordigd worden zullen er ook huizen zijn van andere importeurs.
- Ik zal proberen van alle wijnen die we proeven een notitie te geven
- Omdat we over het algemeen de betere restaurants bezoeken zal ik de betreffende wijn/spijs combinaties beschrijven
Kortom, een volledig verslag.
Ik weet dat sommige zaken gevoelig liggen en al snel de kreet reclame naar voren komt. Ik wil me bij een verslag niet in allerlei bochten wringen om namen te vermijden. Hoewel ik weet dat iedereen de betreffende prikker wel kent, zal ik de naam van zijn bedrijf niet noemen maar de naam van de prikker zelf, en de namen van de andere deelnemers aan de reis, zal je regelmatig tegen komen.
Persoonlijk denk ik niet dat betreffende prikker door dit verslag geen klapper gaat maken. Geselecteerd worden bij “ontdek de nieuwe wereld” om maar iets willekeurigs te noemen, heeft volgens mij aanzienlijk meer effect.
De keuze is dus aan jullie, willen jullie dit verslag? Als het niet kan of de meeste stemmen voor nee kiezen, even goede vrienden………
Aan jullie de keus.
Ger