De gevolgen...

• John Copier

We hebben hier al eerder geroepen dat het verlagen van de prijzen in de Bordeaux gevolgen zouden kunnen hebben voor de wijnen daaronder en verder. Nu kom ik het eerste berichtje tegen waarin hiervan melding wordt gemaakt. 40 tot 50% lager in prijs. Dat is in de prijscategorie 4 tot 7 euri heel veul geld. Ik ben benieuwd naar de verdere gevolgen.

http://www.sudouest.com/accueil/actualite/vin/article/580121/mil/4488716.html

John

• Robèrt Koopman

Ook in de wijn-industrie zullen velen hun baan verliezen…..

Lagere prijzen zal voor veel bedrijven het laatste zetje richting sluiting betekenen.

• Theo

Duidelijk hoef ik me geen zorgen te maken. Er is duidelijk een tekort aan mensen in het revenue management / pricing vakgebied :-) :-)

Kan me enigzinds voorstellen dat duurdere wijnen wat goedkoper zullen / kunnen worden (alhoewel er nog genoeg gekken en mensen met geld in deze wereld zijn die hoge bedragen willen neerleggen en indruk willen maken op anderen)

Echter, het segment van 4-7 euro, lijkt mij juist te kunnen profiteren. De consumptie van wijn zal m.i. niet veel veranderen. Wat wel waarschijnlijk lijkt is dat mensen iets prijsgevoeliger worden, en wellicht een wat goedkopere wijn zullen gaan kopen. met alle respect, lager dan 4-7 euro kan toch echt niet……. het lijkt mij dat juist die klasse zal gaan gaan groeien.

TG

• Guill

“het lijkt mij dat juist die klasse zal gaan gaan groeien”

Als je hiermee de klasse 4 tot 7 euro bedoelt ben ik het helemaal met je eens. Als namelijk de klasse van 8 tot 14 euro de prijzen met 50% verlaagt dan vallen ze vanzelf in de klasse van 4 tot 7 euro.

Mvg Guill

• Theo

Waarom is iedereen toch zo gefocusd op lagere prijzen.

Mogen ondernemers dan helemaal niks meer verdienen?

TG

• Wim dL

Eén gevolg dat het in elk geval zal krijgen, is dat we gaan merken welke chateaus en domaines naast producent ook ondernemer zijn. En dus nu reserves hebben opgebouwd, niet overgefinancierd zijn etc. Want die krijgen dan namelijk opeens een andere naam….

;-)

• Wim dL

beetje onduidelijk wellicht, dat ‘andere naam’….

Maar die clubs worden verkocht omdat ze het niet redden.

• Theo

Dat kan dan ook (volgens mij de enige) reden zijn dat ze de prijzen verlagen. Men probeert in paniek cash binnen te halen.

TG

• Robèrt Koopman

Paniek is een slechte raadgever……