PN's van een verjaardagspartijtje

• Klaas Vaak

Tsja, die Gazin houd de gemoederen flink bezig :D

De laatste keer dat ik 'm proefde (in Voorschoten bij vd Valk), scoorde ik 17/20 en ik herinner me nog goed dat jij en Thijs lyrisch waren over deze wijn.

Vanwege herhaalde positieve postings en ervaringen van anderen (én een fijne prijs…) toch maar overgegaan tot aanschaf van wat flessen en daar ben ik blij mee. Hij is heel mooi en deze wijn heeft inderdaad toekomst.

Enig minpuntje misschien: ik vind hem atypisch. Hij komt mij over als een cabernet-gedomineerde wijn van de linkeroever. Mogelijk komt met de jaren de merlot-typiciteit wat meer naar boven?

We zullen zien, hij komt vast nog een keer voorbij!

Cheers, Klaas :z

• john

Klaas,

Waarom is het een minpuntje als een wijn a-typisch is (wat ik overigens bij deze Gazin niet vind…..juist de bedwelmende verleidelijke neus is voor mij typisch toppomerol). Ik beoordeel een wijn op zijn kwaliteit an sich en niet op hoe hij “zou moeten zijn” gezien zijn afkomst….Van Volxem, Heymann Löwenstein, La Mondotte, Silex zijn wijnen die meteen in mij opkomen…….stuk voor stuk TOP maar a-typisch voor hun gebied…..schenk ze maar in! :D

Hasta Luego

John

• john

heb de Karel Appel veel gedronken. gemiddelde Bordeaux wijn. Gaf hem bijna altijd 17/20 als ik terugkijk naar mijn scores. Niet premier cru waardig in ieder geval…..

Hasta Luego

John

• Klaas Vaak

Voor mij is het een minpuntje (een kleine, maar toch…), die natuurlijk geen invloed heeft op de toegekende waardering tijdens een blindproef. De kwaliteit van de wijn staat buiten kijf.

Ik vraag me wel af of ik deze wijn in een serie Pomerols niet als piraat van de linkeroever zou aanmerken, maar ook dat is geen ‘probleem’ natuurlijk!

Cheers, Klaas

• D

Niks aan toe te voegen Klaas. Het was een bijzonder fijne avond met dito gezelschap.

Onbetaalbaar.

D.

• Roel

Mag ik me hierbij aansluiten.

Een TOP avond met alleen maar zeer goede wijn.

Ik geloof dat mijn liefde voor Bdx alleen nog maar meer is versterkt, vreesch ik…. :)