Avondje Riesling VAN VOLXEM

• VinnoTim

Vanavond een fantastische avondje Van Volxem. Georganiseerd door Aarts & Boons in samenwerking met Restaurant De Burgemeester….

Als binnenkomertje 2007 Van Volxem…..gewoon lekker, staant en een beetje kletsen met bekende daarbij werd geserveerd als amuse salade van asperges en komkomer met oosterschelde kreeft en schuim van asperge en gember…..LEKKER

Daarna als eerste de Masterclass onder leiding van de wijnmaker: Roman Niedwodniczanski….een hele mond vol.

Weisburgunder 2007…..dat is mooi

Schiefer riesling 2007 & Riesling Wiltinger braunfels 2007

Volz Riesling 2007 & Goldberg riesling 2007

Scharzhofberger Pergentsknopp Riesling 2007 & Alten Reben riesling 2004!!! Super!!!!

Waarna gevolgd door een heerlijk 4 gangen menu met een aantal van deze wijnen

Tartaar van wilde zeebaars met Granny Smith met krokante rode biet en rosbief van tonijn…….Saar Riesling 2007

Risotto van van zee-egel met vongole, coquille, rode mul en tomaat……Alten reben Riesling 2007

Kalfslende met asperges puree van mais en doperwtjes met kalfjus met dragon en witte peper……..Volz Riesling 2007

Terrine van mango, sinaasappel en passievrucht met aardbeien en ananas……..Riesling Auslese Altberg Alte Reben 2006…..Zo mooie wijn mooie zuren met een elegant zoetje.

Ik ben niet zo goed in uitgebreide proefnottities…..Ik geniet vooral, maar dit zijn echt mooie wijnen!!!!!!!!!!!!!!

Vineuze groet Tim

• Wolf

Hoi Tim,

dat moet inderdaad een mooie avond zijn geweest. Ik zelf ben niet zo bekend met de wijnen uit de Saar-kant van de Moezel. Dus de vraag: waar neigt dat naar? Droger dan midden-Moezel? Waren het Spatleses? Of Kabinett? Of kennen ze dat daar niet? En hoe vond je de gastronomisch inzetbaarheid? De meningen zijn daar vaak over verdeeld. De een vindt het gastronomisch top en de ander wil er slechts mee aperatieven. De een wil ze jong en van de ander moeten ze eerst oud zijn. Bij jullie sierden ze echter het gehele diner. En dan ook nog eens jong. Bewijs dat ze goed inzetbaar zijn? Wat jij?

Groet,

Wolf

• john

Wolf,

Ik heet geen Tim, maar ben zo brutaal om jouw vragen te beantwoorden….:D

Heb Roman nu een aantal keren bezocht en zit er in Juli weer. Zijn wijnen zijn A-Typisch (zoals die van Heymann-Löwenstein…..overigens het grote voorbeeld van Roman…) en liggen zeker niet in lijn met zijn wereldberoemde buurman Egon Müller. Van Volxem kent ook wel kabinett en Spätlese stijlen, maar noemt ze niet zo. Je kan echter aan het alcoholpercentage zien wat voor soort wijn er in je glas zit. Belangrijkste is te weten dat al zijn wijnen zeeer gastronomisch zijn! Heel veel van alles, expressief, “wollig”, en met een zeer grote verleiding. Eten maakt de wijnen alleen maar mooier. Ik ben er weg van!……en Angelique van Roman….:D

Hasta Luego

John

• VinnoTim

Beste Wolf,

Uitleg van John lijkt me kort, bondig en duidelijk!!!!!

John…………Hartelijk Dank

Groet Tim