PN: Domaine Gerovassiliou Viognier 2006

• john

Deze fles een paar maanden geleden gekregen en aangezien ik een enorme liefhebber ben van Viognier besloot ik gisteren om hem open te @!#$:

In de neus duidelijk minder “bedwelmend” dan de condrieu's die ik graag drink uit de Rhone. Wel de voor condrieu bekende tonen van Lychees en Rozenblaadjes maar allemaal minder expressief en verleidelijk. Aangezien ik de wijn nog redelijk gesloten vond besloot ik haar te karaferen. Dit had niet echt veel effect.

Wijn was goed van balans tussen fruit en zuren. Redelijk volle mond en een middellange afdronk. Wijn tussen nu en 3 jaar drinken als je het mij vraagt. Keurig glas wijn maar komt duidelijk te kort in vergelijking met de condrieu wijnen van Andre Perret of Cuilleron. Die zijn overigens wel 20 euro per fles duurder……..

89/100

Hasta Luego

John

• john

grrrrrrr G vergeten in de titel……waar is die edit functie???????? :D

• Eelco van Wieringen

Ik heb effe geklokt en het kostte me 12 seconden om je te helpen. Trouwens, 89 p, ik neem aan dat je 'm niet opgedronken hebt. :)

Salut,

Eelco

• john

haha hij is helemaal leeggedronken Eelco, maar eerlijk gezegd meer door Angelique dan door mij. Ik vond hem niet spannend genoeg om er echt van te genieten, al zit ie goed in elkaar.

Hasta Luego

John

• Wim dL

Martin, kom d'r maar in….

;-)

• Martin

Wat wil je horen Wim?

Gerovassiliou is een van de beste wijnmakers van Griekenland. Hij heeft zijn opleiding genoten in Frankrijk en met deze kennis maakt hij zijn wijnen in GR.

Toen hij een jaar of 10 geleden Chapoutier ontmoette in Frankrijk nam hij zich voor om een een top-Viognier te maken in GR………dat is hem gelukt. Rene van Heusden prees de Viognier 2007 als “de beste Viognier van 2007”. Hoeveel hij ervoor betaald kreeg weet ik niet ;-)

Natuurlijk ken ik ook de Viogniers uit Condrieu en omstreken, en weet dat die krachtiger en voller zijn. Maar, zoals John al terecht opmerkt, die zijn ook minstens 20 euro de fles duurder, en daarmee wordt de doelgroep meer dan 20% kleiner.

Ik vind de Viognier van Gerovassiliou tot de top in zijn soort behoren, en weet me gelukkig in goed gezelschap met diverse prikkers die dezelfde mening zijn toegedaan, maar een ieder mag zijn of haar mening geven. John is iemand die van krachtig en vol houdt en minder van de elegantie en souplesse. Dat is zijn goed recht. Deze Viognier zit daar tussen in. Ik beschouw de 89 punten van hem als een groot compliment voor de wijn. Ik heb tijdens diverse proeverijen deze wijn al 95 en 96 punten zien krijgen. Voor wat het waard is………..Het is een van mijn best verkochtte wijnen, en ik ben er gelukkig mee. Hoewel de witte wijn van Claudia Papayianni een klasse hoger is, vind ik zelf………maar dat terzijde.

Mvg

Martin

Mvg

Martin

• Eelco van Wieringen

Wat kost de fles Martin?

• romke van dijk

Hoi Martin,

Uit je proefdoos vond ik deze wijn de meest interessante, ben nu dus benieuwd naar de witte wijn van Claudia Papayianni…

Sprak gisteren vrienden die op Cyprus waren geweest, en zeer te spreken waren over de persoonlijkheid van de daar geproefde wijnen.

Uiteraard vroegen ze waar ze deze wijnen in Nederland konden kopen, misschien weet jij dat?

Met vriendelijke groet,

romke

• Martin

@Eelco:

Beide wijnen € 15,95

@Romke:

Wijnen uit Cyprus zijn volgens mij nog niet (of nauwelijks) in NL verkrijgbaar. Ik heb wel een adres in Antwerpen waar ik ze kan halen.

Mvg

Martin