LAMMERSHOEK SYRAH 2006

• romke van dijk

Beste Udo,

Misschien ga je nog langs bij Lammershoek?

Doe dan zeker de groeten aan Anna!

Kan jij dan vragen of ze echt geen Viognier (een pietsje) blenden in deze wijn? Op hun site hebben ze het over 100 % Syrah…

Dronk de wijn gisteren en was behoorlijk onder de indruk. Maar dacht een bepaalde bloemigheid te ruiken die m.i. door de Viognier kan zijn veroorzaakt.

Groet,

romke

• Anne-Wies

Waar dronk je die wijn bij? Heb ook nog een paar van die heerlijke flesjes liggen :-)!

• Udo

Hoi Romke,

morgenavond diner bij Bartholomeus Klip met … Paul en Anna.

Ik weet vrij zeker dat er echt geen viognier gebruikt wordt maar zal het vragen als ze een paar glaasjes wijn ophebben. Ervaring leert dat dan elke waarheid boven water komt. Persoonlijk denk ik dat de bloemigheid van het terroir afkomstig is. De syrah's uit Swartland zijn makkelijk te herkennen door o.a. die bloemigheid.

geniet die wyn!

Udo

• romke van dijk

Beste Udo,

Alles fijn daar in ZA?

Aardig van je om dat te vragen.

Overigens is het geen schande om viognier toe te voegen, doen ze in de Cote Rotie ook en daar komen mijn favoriete syrah's vandaan.

En ze hebben viognier aangeplant…

Heel veel plezier verder in dit prachtige gebied.

Overigens heb je een link naar de Blog van Ger?

Beste groete,

romke

• Ger

Hoi Romke,

ik heb geen blog, wel veel plezier :D

Verslag start ik over een week of 2 hier op het prikbord. Heb bij thuiskomst de tijd wel nodig om alle wijnen en andere belevenissen uit te werken.

We zitten nu in Barthlomeus Klip en gaan zo meteen op weg naar de volgende serie wineries….

Ger

• Eelco van Wieringen

Het is wel erg rustig op dit forum. Met wie zijn jullie daar allemaal? Zit er alvast een groepsfoto in?

Salut,

Eelco

• Anne-Wies

Hé Ger! Bartholomeus klip……………… ik wil ook weer :-)!!!

• Udo

Geen viognier in de syrah bij Lammershoek, echt terroir.

We hebben wel weer onze ‘eigen’ wijn geproefd bij Buck's Ridge (met mijn vader gemaakt in februari 2008) en die bevalt goed. En dat is wel met 3% viognier :-)

Udo

• romke van dijk

Dank je hebben jullie het verder fijn hoe is het weer?

Nog gekke dingen geproefd?

Nieuwtjes?

Groet,

romke