Ik ga zelf Sangria maken voor een feest. Welk type wijn gebruik ik daar het beste voor?
Dank je,
Linda
Die van slijterij De Lus is de beste.
Kies sowieso voor een jonge, lichte, fruitige wijn. Omdat je door de smaaktoevoegingen alle finesses uit de wijn ramt, hoeft het oorspronkelijke produkt niet over een zekere klasse te beschikken. Geef er dan ook niet teveel aan uit. Een degelijke huiswijn van een supermarkt volstaat.
Salut,
Eelco
Oh, ik wel. Dat is 26 jaar geleden, op een terrasje op een Spaanse camping. Toen had ik af en toe nog foute vakanties.
Voor de te gebruiken wijn heb je inmiddels voldoende aanwijzingen gekregen Linda. Eenvoudig, jong en fruitig, niet te kostbaar. Voor recepten verwijs ik je naar http://www.smulweb.nl/zoeken/?query=sangria&type-recepten=recept. Ik hou zelf van een flinke lik Licor 43 (licor Cuarenta y Tres) erin. Schiet het lekker op.
Salut,
Eelco
Linda ,
Sangria is in 90 % van de gevallen niet te nassen in de horeca in Spanje maar er is een adresje in Spanje en daar maken ze Sangria om Olé tegen te zeggen. De Sangria aldaar is niet goedkoop maar dan heb je ook echt waar voor je geld. Het is in het toeristenplaatsje Tossa de Mar boven op de oude burcht met een fantastisch uitzicht over de gehele baai. Het tentje heet Villa Velha en ze zijn beroemd om hun Sangria . Vooral de ‘Champagne-versie’ is aan te bevelen. Ik en de miss gaan er als het kan toch zeker een keer per jaar langs om weer te proeven. De voettocht naar beneden naar het dorpje verloopt dan echter vaak niet helemaal zo stabiel meer
Veel succes met het bereiden van je eigen sangria !
Ronald
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?