advies gevraagd bij 98 punten avond.....:D

• john

Vanavond hier in Putte een 98 punten avond……..

Open gaan:

Dönnhoff Spätlese Niederhauser Hermannshohle 2001

Numanthia 2004

Dead Arm 2001

Alois Kracher no. 10 Scheurebe Zwischen den Seen 2004

wie kan mij vertellen of die Dooie arm in de karaf moet of niet? en zo ja, wanneer?

Muchos Gracias,

Hasta Luego

John

• Chris

2 weken terug de 2005 gedronken ( Dead Arm) en die had baat bij een flinke karaf en 3 uur lucht,

Maar de Dönnhoff Spätlese Niederhauser Hermannshohle 2001 heef zeker ook baat bij een karaf heb ik een aantal weken geleden gemerkt, lekker zo uit de fles maar super op karaf! was opeens de ster van de avond.

Gr.Chris,

• Wim dL

Een paar uurtjes lijkt me voldoende!

• Peter V

Vooral de Dead Arm 2001 niet karafferen John,schiet je gelijk zijn neus eraf.

Gewoon plop en uitschenken.

Fijne avond nog

Saluut,

Peter

• ArieH

John,

Ik ben erg benieuwd naar je proefnotitie van Numanthia 2004. Ik heb er zelf ook een paar flessen van liggen, maar tot nu toe nog geen fles opengemaakt.

98 punten???? Geen Clos des Papes 2006 dit keer?

Gr. Arie

• john

Arie,

Numanthia 2004 was geweldig! Ik ben sowieso een enorme liefhebber van dit soort wijnen en Numanthia in het bijzonder (mooier dan zijn grote en dure broer Termanthia). Eigenlijk zijn alle jaren sinds 2000 erg mooi maar springen 2001 en 2004 er toch wel bovenuit. Alsof bij deze 2 jaren alles net wat beter in elkaar past….

2004: geweldige verleidelijke neus van kersen en chocolade. Ook een vleugje after-eight. Zit nog volledig in zijn fruit. Dik geconcentreerd sap van Bramen en zwarte bessen. Kersen geeft hij eigenlijk alleen in de neus. In de mond vooral zwart bosfruit. Zoetige Cacao voor en achter in de mond en een afdronk die blijft duren. Nu heerlijk te drinken, maar gaat de komende 10 jaar niets inleveren op kwaliteit als je het mij vraagt. Wijn die nooit op slot is geweest en dat gaat volgens mij ook nooit meer gebeuren. Perfecte balans! 96/100

Hasta Luego

John

• ArieH

John,

Bedankt voor je proefnotitie!!!! In het najaar zal ik een fles openmaken bij een mooi wild gerecht!

Groet, Arie