KURK doet Sociando Mallet en

• Olaf

Voor de volgorde is er van te voren overleg geweest met de eigenaar Jean Gautreau van Sociando Mallet.

Ik heb een sterk vermoeden dat de 1996 niet goed bewaard is geweest want dat zou inderdaad normaliter niet kunnen voor een '96 dat hij passé is.

Groet,

Olaf.

• ChrisW

Olaf,

Door “omstandigheden” ben ik gedwongen regelmatig een '96 SM te openen en deze wijn is, als de flessen in ieder geval goed zijn bewaard, nog lang niet overleden. In tegendeel zelfs, ik denk dat het een van de krachtigste en beste SMs is die gemaakt is. Hij begint nu pas een heel klein beetje op dronk te komen.

Gegroet,

ChrisW

PS: de “omstandigheden” zijn dat ik een keer op een veiling in Frankrijk schriftelijk op diverse lots met verschillende, lage, bedragen heb geboden en ze allemaal (48 flessen) heb gekregen omdat er kennelijk weinig belangstelling op de veiling was. Gelukkig zijn ze niet in de slechte staat als de fles die jij hebt gedronken.

• Eric M.

het was weer een feestje om er bij te mogen zijn. De SM viel me tegen…ben toch niet echt van de zwepen :-).

Mooiste SM van de avond waren voor mij duidelijk 92, 00 en 01….de rest viel me ietwat tegen om eerlijk te zijn. Zoet was heel erg mooi met inderdaad de Rieussec en Suduiraut als toppers. Leuk weer yquem in het glas te hebben en erg lekker maar inderdaad erg jong en iets dun.

Was weer er gezellig…Willem en de andere Kurkers bedankt.

Peter Z…..mag ik nog een extra witte (Chardonnay) inbrengen?

Toedeloe

• Peter Z.

…tuurlijk Eric…stuur me maar een mailtje :)

• Peter vdB

Had enkele jaren terug zelf een verticale SM proeverij; de 1991 was daar een opvallende voltreffer. Het is het beruchte jaar van de voorjaarsvorst, maar er zijn enkele domeinen vlak bij de rivier die hier voor gespaard zijn gebleven. Zie je 1991 SM of Montrose, dan lacht het geluk je toe!!

• john

Lagrange 1991 was 1 van de verrassingen in een vertical Lagrange vorig jaar…..

Hasta Luego

John