Tardieu-Laurent

• VinnoTIM

Heeft er hier iemand ervaring met dit wijnhuis uit de Rhone!

Ik sta namelijk op het punt hun Cote-Roti te kopen, Alleen wordt het blind kopen, want ik heb het nooit gedronken!!

A;vast bedankt.

• sjaak Kaptein

Topwijnmakers, blind kopen.

Sjaak Kaptein

• Wim dL

Ik ken uitsluitend de witte Ch9dP. En die is TOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Eelco van Wieringen

Zeer betrouwbaar huis. Hoeveel betaal je voor welk jaar?

Salut,

Eelco

• VinnoTIM

2005 ongeveer 50 euro

• VinnoTIM

Oja en ook de Hermitage

• Willem Booij

Tim,

ik vind het “blind kopen” advies omdat het topwijnmakers zijn ietwat kort door de bocht..

Dat is erg subjectief, ik heb het meerdere malen mogen drinken en heb de wijnen als fors gevulde wijnen, stevig houtgelagerd en stevig in het alcohol % verkerende wijn ervaren.

Als dit jou aanspreekt denk ik dat je het kan wagen :D

Gr Willem welke momenteel een Shiraz drinkt welke buitenaards is

• Vinnotim

Dat is wel een beetje mij stijl!

En welke wijn drink jij nu dan????

• Willem Booij

even goed nadenken Tim :D

• Cor Balfoort

Als je van een flink gepimpt type Rhône-wijn houdt, zul je dit helemaal je wijn vinden. Ik koop er echter geen fles van, en dat is geen kwaliteits- maar een stijlkwestie. Ik ben a) niet zo'n liefhebber van veel nieuw eiken in syrah-wijnen en b) proef ik liever het terroir dan de wijnmaker. Persoonlijk vind ik de ‘signature’van de T-L wijnen nogal heftig. Maar zoals gezegd: er zijn mensen die het prachtig vinden en er zijn kopers genoeg om de prijzen meer dan alleen syrah-gepeperd te maken.

Mijn advies is: ga niet alleen op de naam af, maar realiseer je dat er een specifieke stijl achter deze naam zit. En als je dat mooi vindt: kopen! :)