Bourgogne wit '06 of '07

• VinnoTIM

Ik zit een beetje op de vraagstoel vanavond!

Voor wit Bourgogne 2006 of 2007 kopen!

Het gaat om Domaine de Vougeraie “Clos Blanc Monopole”.

Ben er laatst geweest en heb er wit ‘01 ’04 ‘06 gedronken….’04 was het minste en ‘06 de beste, maar hoe staat ’07 er voor in de Bougogne

Dank u

• sjaak Kaptein

06

Sjaak Kaptein

Domaine Vougeraie is wel van Boisset maar is goed.

• VinnoTIM

is Boisset dan niet goed

• sjaak Kaptein

Boisset is het meest machtige handelshuis van de Bourgogne.

Er is een leger aan ondenemingen en Bourgognenamen.

Heel veel rommel.

Jarenlang was de naam voor Boisset de vuilnisbak van de Bourgogne.

Gelukkig is er nog steeds een groep mensen die de kwaliteiten die Bourgognes willen bezitten en kunnen herkennen.

Ook dat is voor Boisset een markt.

Heb behoorlijk wat wijnen van Vougeraie kunnen proeven en die waren van verrassende en ook van onberispelijke kwaliteit.

Kan je gerust kopen.

Weet natuurlijk niet wat deze Bourgogne moet kosten.

Sjaak Kaptein

• VinnoTIM

Beste Sjaak,

Ik had op de Bourggone reisvan de wijn acedemie april jongstleden wel het een en ander gehoord over boisset, we zijn er zelfs geweest! alleen wist ik niet dat ze zo te boek stonden…dat vertellen ze natuurlijk niet!

Voor Domaine de Vougeraie is volgens mij geen importeur in Nederland, ja Gall & Gall doet het een beetje maar niet de Top en Clos blanc en is echt de TOP, kost ook wel 43 euro per fles omgerekend, Want ik heb het alleen in Engeland voor een redelijke prijs gevonden, de 07 is wel veel goedkoper dan de 06

Sjaak bedankt voor je informatie

Groet Tim

• Cor Balfoort

Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen. Ik heb ‘04 Bourgogne veel gekocht en vind zo’n wat slanker jaar waarin elk mineraaltje fraai tot uitdrukking komt prachtig. Voor mij zijn de wat vettere jaren weer niet zo interessant. Van mij mag je dus '07 ook best kopen :)

• sjaak Kaptein

Er is niet zo veel mis met 2007.

Maar vrijwel iedereen in de Bourgogne zegt.

Het is veel beter dan we gedacht hebben.

Vind dat de mineralen in 2006 ook mooi doorkomen, maar dat ze net wat rijker zijn dan de 2007.

Lijkt me voor een aankoop best wel belangrijk.

Heb inmiddels veel lekkere Bourgogne 2007 geproefd.

Sjaak Kaptein