vanavond

• van gruijthuijsen

Wat oh wat moet er vanavond 't glas in? Tijdens top diners koppel je gerechten aan wijnen, nu een top wedstijd aan wijn? Wie kan me helpen?

• Eelco van Wieringen

Beste Michiel,

Allereerst help ik je door van “top wedstrijd” “topwedstrijd” te maken, zie http://www.spatiegebruik.nl/. Voorts raad ik je aan, net als ik, een enkele dag in de week te gebruiken voor wat leverrust.

Hendrik, ik voorspel dat voor het geval dat er veel schwalbes zijn, jij een flesje champagne koud hebt staan. Toch?

Salut,

Eelco

• Udo

Bier?

Of is dat iets te simpel gedacht.

Een topwedstrijd moet spannend zijn en grijpt je aandacht. Geen moment om een topwijn open te maken lijkt mij.

Udo

• john

grappig……jullie noemen het al een topwedstrijd…..ik verwacht juist een saaie nerveuze wedstrijd…

Aangezien er in Engeland (op een enkele bubbel na) niet echt topwijn vandaan komt lijkt mij iets Spaans het beste…..en dan uiteraard iets uit de buurt van Barcelona……Penedes, Montsant of Priorat…..

Hasta Luego

John die gekozen heeft voor Finca Dofi 1994 Alvaros Palacios

• ralph

een zeer jonge en koel geserveerde Cerveza al doe ik het ook voor een lauwe, kraagloze Pint of Lager

• Theo

Weet nog niet wat het zal worden voor wijn, maar bij huize geurts staat vanavond de bbq weer warm, met een paar mooie stukken vlees.

Voetbal…… dat heb ik gelukkig lang geleden afgezworen….

TG

• Anton

Ik sluit me aan bij Udo en Ralph.

Op het drinkmenu staat Estrella Damm, eventueel gevolgd door een simpele edoch feestelijke Cresta Rosa. De Jan-met-de-pet bubbels van Castillo Perelada, ook al heet de bodega officieel Cavas del Ampurdan.

Anton, die in blaugrana-shirt al gezang uit het nabij gelegen etablissement hoort komen. Het vuurwerk en getoeter op straat begint trouwens ook al aardig op gang te komen.

• Cor Balfoort

Château Mu-vander-sar misschien? ;)

• Willem Booij

ons zit hier an een houtgerijpte Assyrtiko wijn..

Wat grapefruit (zacht), limoen en vanille in de neus, frisse aanzet gevolgd door impressies van hout en dan weer de grapefruit. Prima zuren en een middellange afdronk.

88 pt van ******1/2

Straks in het glas:

Finca Dofi 2000 :D

en wie weet wat meer vanavond, zo eerst de FD in den karaf rossen..

• john

Mijn fles Finca Dofi (na-aper…:D) is al leeg! 94/100

Nu in de karaf Valbuena 2001 Vega Sicilia

Olé

Hasta Luego

Juan