wijn recepten

• ray

Aardappelwijn

Witte wijn zwaar

per 5 liter

Ingrediënten: Hoeveelheden:

Aardappelen 1000 gram

Citroen 1 stuks

Sinaasappel 1 stuks

Tarwekorrels 225 gram

Water tot 5 liter

Rozijnen 225 gram

Suiker 1500 gram

Pecto-enzymen

Gist

Was en schil de aardappelen en kook ze op een zacht vuurtje gaar. Giet het kookvocht via een zeef bij de dun-afgeschilde schillen en het sap van de citrusvruchten en voeg de tarwekorrels, suiker en de gehakte rozijnen hierbij. Laat het…

http://wijninformatie.blogspot.com/2009/05/wijn-recepten-2.html

• John Copier

Getver, aardappelwijn. Het moet niet gekker op dit PB worden. In Noorwegen stoken de thuiswerkers van aardappels jenever.

John

• MaartenZzzzzz

Beste Ray,

ik denk dat ik namens alle prikkers spreek als ik zeg “doe maar niet ”. Uw voorstel om wijn te vermengen met aardappelpuree is weerzinwekkend en vulgair te noemen en vertoont een triestheid die alleen geëvenaard kan worden door de breuk van de verkering tussen Jan en Jolanthe. Schraal en bitter zijn woorden die in me opkomen. De verscholen ironie is je wellicht zelf ontgaan. De Bourgondische basiswaarde van wijn vervuilen met de Calvinische aardappel doet de rechtgeaarde wijnliefhebber denken aan een gastoptreden van Rene Froger tijdens een concert van Pink Floyd. Gaat u vliegensvlug heen met uw nachtschade-knollen en laat ons de wens uitspreken nimmer meer door zulke vunzige voorstellen te worden gestoord in onze hedonistiche levenswijze!

Me dunkt dat ik door een ruime meerderheid van de prikkers gesteund zal worden in deze tirade en dat een staande ovatie mij deel zal vallen.

Ave !!

• romke van dijk

Zo Maarten en dat om kwart voor 4.

Mooie ronkende tekst!

verder alles ok?

groet,

romke

• merijntje mortirolo

Vind dat het toch een beetje tegenvalt met die staande ovatie, Maarten…

• MaartenZzzzzz

Ach…zolang jij maar achter me staat Merijn.

en Romke, ja het gaat prima naar omstandigheden :-)

• Eelco van Wieringen

MaartenZzzzzz, ik wil meer van je horen. Desnoods verleg ik mijn dag/nacht-ritme.

Salut,

Eelco