Toscane

• Theo

Over een week of 5 gaan we op vakantie… voor het eerst naar Italie! Het is Toscane geworden. We zitten op de camping in San Vincenzo aan de kust.

Heeft iemand nog wat tips, ergens lekker lunchen en zeker interesante wijnen.

Heb zelf helemaal geen idee wat ik moet en kan verwachten daar…..

TG

• VinnoTIM

Theo,

Rijd een dagje naar Colle di Val d'Elsa (Siena) net geen 100 km rijden, Daar zit een Jeunes Restaurateur Restaurant genaamd Arnolfo….. www.arnolfo.com.

2 Michelin sterren, de eigenaren zijn 2 broers Giovanni & Geatano Trovato.

Giovanni is getrouwd geweest met een Nederlandse vrouw en heeft hier ook 25 jaar gewoond, dus hij kan je perfect bergeleiden in het Nederlands…en de wijnkaart is net een bijbel!!!!!

Succes groet Tim

• Theo

Bedankt Tim,

Maar met 4 kids….. zie ik dit restaurant ff niet helemaal zitten.

Groeten,

Theo

• Cor Balfoort

Met 4 kids heb je vrijwel overal in Toscane prima gelegenheid om in eenvoudiger restaurantjes heerlijk Italiaans te lunchen of dineren. Sterrententen is lekker, maar dit is echt een regio waar je op heel veel plaatsen je vingers kunt aflikken.

Veel plezier gewenst alvast!

Cor

• Ronald Heijden

Beste Theo ,

Heerlijk gebied waar je naar toe gaat en ook een heerlijke stukje zee ! Ik neem aan dat je ook nog wel een dagje het binnenland in trekt naar Sienna of San Gimignano of zoiets. Op de terugreis naar de kust is het dan zeker de moeite waard om te gaan eten in het dorpje Barberino val d'Elsa. In het centrumpje zie je een oude kerk staan die je via een trap vanaf de hoofdweg kunt bereiken. Boven aan de trap gekomen gelijk rechts dan zie je een uitnodigend terras met witte parasols. Naam van het restaurant is me ontschoten maar ben er twee jaar geleden twee keer wezen eten op het terras. Subliem uitzicht over het Toscaanse landschap , leuke geprijsde wijnkaart maar bovenal super eten ! Met kinderen prima te doen ik heb twee kinderen maar mijn zoon telt voor 3 dus dat maakt ook 4 kinderen :)

In onderstaande link het plaatje van de kerk met een glimp van de parasols

www.panoramio.com/photo/8015771

Groeten en veel plezier !

Ronald

• Theo

Bedankt Ronald,

lijkt me leuk zoiets. Wil niet bij de geeikte toeristen restaurants terecht komen. Met kinderen die houden van en pasta en pizza, en een vader die houdt van alles wat je kunt eten en drinken kun je beter niet in zo'n toeristen tent terecht komen. Weet dat je in italie altijd voortreffelijk kunt eten en drinken voor meestal niet eens zo heel veel geld.

Ja natuurlijk gaan we ook nog wat meer doen en bezichtigen dan alleen het strand. Met een zoon die alles weet van Napoleon (Franse school he…, maar niks van Willem van Oranje :-) ) gaan we natuurlijk ook ff naar Elba….

TG

• Robèrt Koopman

Theo schreef:

>

> Ja natuurlijk gaan we ook nog wat meer doen en bezichtigen

> dan alleen het strand. Met een zoon die alles weet van

> Napoleon (Franse school he…, maar niks van Willem van

> Oranje :-) ) gaan we natuurlijk ook ff naar Elba….

Elba is mooi, niet dat ik er geweest ben maar ik weet er van.

Ik zie het zo voor je met jouw zoon, de zoon van vrienden van mij in ZF zingt ook uit volle borst de Marseillaise. Dat leren ze goed in Frankrijk.

Echt geen gehoor om een Nederlandse jongen van 11-12 dit te zien doen… :-)

Gelukkig zijn die beide jonges gek van de kleur oranje dus dat maakt weer een hoop goed!

Italië was nooit mijn keuze als vakantieland maar nu ik weer naar de Giro heb gekeken had ik “vroeger” toch eens die kant op moeten gaan…..

• Peter Duijn

Theo,

boven San Vicenzo ligt het mooie dorp Bolgheri. Net buiten dit dorp, met een ‘oprijlaan’ van 5 km met zeer mooie cipressen, je auto parkeren en lekker door de ‘stads’poort lopen. Links aanhouden en behoorlijk snel heb je een enoteca Tognoni of zoiets. Heerlijk eten, relaxed en goed geschikt voor kinderen.

Als je de stadspoort binnenkomt, heb je aan je rechterhand ook een paar terrasjes. Nog verder doorlopen, richting ‘achterkant’ van Bolgheri heb je wat sjiekere eetgelegenheden.

Stukje voorbij Bolgheri ligt de camping La Capane met op de camping zelf ook een leuk restaurant met daarnaast een speeltuintje. Misschien ook leuk.

Ga zelf dit jaar weer naar Lago di Garda, net onder Lazize.

Italië is zo mooi!

groetjes,

Peter

• Theo

Bedankt,

Iemand tips voor wineries om te bezoeken? Wil graag vantevoren wat afspraken maken.

TG

• TGG

Niemand ooit in Toscane wijn geproeft en een tip voor mij heeft?

TG

(kan mijn oude naam niet meer gebruiken?????)