Toscane

• Robèrt Koopman

TGG Schreef:

——————————————————-

> TG

> (kan mijn oude naam niet meer gebruiken?????)

Ai, is het gevolg van de nieuwe layout…

Als er al ergens op welk prikbord dan ook iemand is met jouw naam dan krijg je het niet meer voor elkaar om die naam te gebruiken is mij verteld.

Niet elke vernieuwing is een verbetering…..

• M Dekker

http://www.livornonow.com/la_bisteccheria_osteria_and_pizzeria_in_montenero_livorno_tuscany_italy

Top eten daar!

Alleen maar lokaal publiek

Heel betaalbaar en vriendelijk voor kinderen

Niks geen sterren

Wel zeeer goed eten

Niet vergeten te reseveren

• iRalph

Theo, dit draadje zie ik nu pas

1) met de kinderen lekker eten in simpele trattoria's in de dorpjes als Bolgheri (met i.d.d. de uitstekende enoteca Tognoni), Castagneto Carducci, Suvereto, etc. Erg leuk. Vooral Castegneto Carducci biedt enorme vergezichten vanaf je tafeltje midden op straat.

2) producenten zijn er zat. uurtje rijden en je bent in Montalcino. Kun je dagen verblijven. Gewoon een producent bellen en je bent vast wel welkom. Tips: Fuligni, Costanti, Barbi, Casanova di Neri, Siro Pacenti, Uccelliera, Sesta di Sopra, Pertimali, Nello Baricci, etc, etc. en in het duurdere segment Poggio di Sotto, Cerbaiona, Salvioni, etc.

In de regio zelf kun je gaan naar: Le Macchiole, Tua Rita, Castello del Terriccio, Ornellaia of de mindere goden als Antinori's Guado al Tasso, of Gaja's Ca'Marcanda, Petra, etc, etc

gr, ralph

• WilD

Theo,

Als ik het draadje goed lees ben je al terug uit de Toscane. Ik ga ongeveer hetzelfde gebied bezoeken (Cecina) en ben wel benieuwd of je wat interessante wijnboeren in de buurt bezocht hebt. Ook ben ik altijd wel geinteresseerd in een aan te bevelen restaurant.

Gr, Wil

• TGG

Ben inderdaad terug Wil. Moet zeggen dat met 4 jonge kinderen, er weinig van wijnbezoek is gekomen. Kan je inderdaad zoals Ralph vermelde Bolgheri aanraden met inderdaad enoteca Tognoni waar mooie wijnen per glas (5cl of 10cl) te koop zijn (let wel prijzen resp up to 10-20euro).

Gaan zeker nog een keer terug, maar volgend jaar weer naar Zuid-Frankrijk.

Theo

• iRalph

Ben net terug van 3 weken Guardistallo ( 8km van Cecina )

• TGG

Nou Ralph, dan zat je er denk ik toen ik er ook was!

Theo

• WilD

Kun je iets aanbevelen in Guardistallo vwb wijnbezoeken en restaurants??

• iRalph

in Guardistallo is niet veel te doen. Wel een erg leuk dorpje om eens door te wandelen en op het kleine terras een cappucino te drinken.

La Pinza Griglia is een lollig restaurantje, maar ben er dit jaar neit geweest. Osteria del Borgo, trekt ook veel Italianen aan, al is het midden op een vakantieparkje gelegen. Maar Bolgheri kan ik je vooral aanbevelen. Ook Castagneto Carducci. En als je zonder kinderen bent en flink de portemonee wil trekken: Gambero Rosso in San Vincenzo. Eigenaar en chef Fulvio Pierangelini is een van de beste koks ter wereld.

buon vacanze

• Peter B

Net terug van twee weken vakantie in Toscane. Heerlijke dorpjes als Montepulciano, Pienza, Montalcino en nog veel meer. Wel wat proppen thuis om nog zo'n 50 flessen in mijn toch al overvolle kastjes te krijgen. :D:D:D

Gr.

Peter