Wat (zeer) korte PN's van (restaurant)wijnen van afgelopen dagen:
Chassagne-Montrachet Maltroie 1er Cru 2002 Bernard Moreau 93/100 nog jong, in het begin ietwat gesloten maar met een half uurtje lucht komt ie los. Mooi luxe hout, boterig, veel materie
Furst Lowenstein Spatlese trocken Kallmuth Asphodill 2003 94/100 overweldigende expressieve neus, zwoel, terroir, terroir, tropisch fruit. fantastisch glas
Knoll Smaragd GV Loibnerberg 2007 90/100 afblijven….veel te jong. mollig
Belondrade y Lurton 2005 94/100 dit is helemaal mijn stijl wijn. De Verdego druif kan hout goed verteren. Dikke tropische wijn met een perfecte balans. 1 van de mooiste witte wijnen van Spanje
Van Volxem Scharzhofberger 2007 92/100 typische Van Volxem wijn…veel van alles, A typisch, gastronomisch maar toch fris
Pegau 2001 cuvee reservee 96/100 Voor mij 1 van de grootste cuvee reservee ooit gemaakt, mooie brett, heel veel ruggegraat, zeer lange afdronk, echte liefhebberswijn
Gazin 2001 95/100 Deze 2001 Gazin heeft mij keer op keer blij gemaakt. Wat een concentraat en balans. Perfecte harmonie. Zeer luxe verleidelijke pomerol. Grote klasse!
Cornas Clape 2001 95/100 ik had deze wel eens naast de Pegau 2001 willen drinken. Komen dicht bij elkaar in de buurt wat stijl betreft. Wederom mooi bretty, typisch syrah, mooi lang. Heerlijk!
Darmagi Gaja 1996 95/100 1996 sleeper vintage in Italie…..zeker weten! piepjong spul is dit. Blind had ik echt veel moeite gehad met het jaar te raden. Kleur nog erg donkerrood, In de neus nog veel chocolade wat je ook treft bij zeer jonge temperanillo Spanjaarden. Deze wijn wordt mooier en mooier……de volgende flessen blijven nog even in de kist. Mijn beste Darmagi ervaring tot nu toe
Monbrison 2000 91/100 keurig glas Bordeaux
La Fleur de Bouard 2000 93/100 Prachtig glas Merlot gedomineerde wijn Bordeaux. Nu al heel goed te drinken maar kan zeker nog 10 jaar liggen. Luxe glas, sexy, verleidelijk
Shafer Vineyards one point five stag´s leap 2005 94/100 Nog erg jong maar toch al wel te drinken. Ik riep meteen nieuwe wereld, maar begon een paar minuten later toch te twijfelen…..prachtglas! Gaat met de jaren heel mooi worden!
Fijne Pinksterdagen!
Hasta Luego
John