people points

• Hendrik

Stel u voor: een proeverij met allemaal Spaanse wijnen (ik was helaas verhinderd :+)

Heel veel bezoekers geven punten op een schaal van 100.

De winnaar met 98 punten was 4 Kilos 2007een wijn van Mallorca.)nooit van gehoord!

Hechten wij hier waarde aan?

Ik wel!

Ze zijn al onderweg. Kent iemand deze wijn misschien

uw Hendrik

p.s. 1 kilo was vroeger 1 millioen Peseta s. Weet u gelijk wat die wijngaard gekost heeft

p.s. 2 hun tweede wijn heet 12 Volts…. geniaal!!!!

• romke van dijk

Hoi Hendrik,

15 % Callet, bijzondere druif nog nooit van gehoord, jij?

Groet,

romke

• romke van dijk

Callet

sleutelgeuren aardbei - groene kool - kersen…

Een schaarse druivensoort van het eiland Majorca, die lange tijd minder gewaardeerd werd omdat hij wat boers zou zijn en slechts geschikt voor het maken van rosé of rode wijn. Het rendement is bovendien laag, d.w.z. de opbrengst per hectare is veel minder dan gemiddeld. Dit resulteert in een heel alcohol rijke wijn met een diepe kleur. Hij wordt daarom meestal gemengd met andere druivensoorten, zoals Cabernet, Manto Negro of Tempranillo, hetgeen resulteert in een populaire, sterke, kruidige mix. Callet draagt absoluut bij in complexiteit, en wordt ook gebruikt ten faveure van het langer rijpen op eiken.

• romke van dijk

bron = http://www.twis.info/

• Hendrik

ik ben dol op kersen :+

• Wil

Hendrik,

Jij refereert vast en zeker naar de Silkes wijnproeverij van begin mei. Ik ben er geweest en moet bekennen dat het een perfecte gelegenheid was om met een enorm breed scala van Spaanse wijnen in contact te komen.

De wijnen van Mallorca hebben op mij zeer zeker indruk gemaakt. Enorm krachtige wijnen met een lange afdronk. Niet alleen de Kilo's konden mij bekoren, ook de Anima Negra's (op basis van Callet??) waren heerlijk.

Zal het zeker weer op de agenda zetten als deze proeverij er weer aankomt.