Zuid Afrika reis dag 7

• Tom

Ger,

wederom dank voor jouw dagboek … mooie herinneringen komen weer boven aan een schitterende pick-nick bij Vergelegen …

heb al meerdere malen de V 1999 gedegusteerd. samen met peter barlow en boekenhoutskloof m'n favoriete kaapse (volg het kaaps gebeuren wel al een paar jaar niet meer : kan me voorstellen dat er ondertussen al heel wat meer van gelijkaardige interessante wijnen gemaakte worden).

de herfstsfeer komt me vreemd voor op de foto's. wij waren er in november, i.e. volop in de lente.

Tom

• chrisW

John,

Dat kan inderdaad slechter!

Ik ben slechts eenmaal in napa en sonoma geweest. Eigenlijk gelukkig in de tijd dat ik nog niet echt wijndebiel was (vlgs mij 1997). Daardoor kon ik na een paar wijnbezoekjes doorrijden en van de rest van Californië en een deel van Arizona (via Las Vegas naar de Grand Canyon) kunnen genieten. Nu zou ik waarschijnlijk de gehele twee weken in Napa blijven hangen. De andere gebieden zijn wel echt heel indrukwekkend en voor mij, zelfs nu ik wijndebiel ben geworden, nog steeds interessanter dan de wijngebieden of de steden LA of SF.

Nogmaals een goede vakantie in Spanje toegewenst,

ChrisW

• Udo

@ Chris: het is zeker niet standaard op naar de winery te gaan. Het pad begint ook met “no entry beyond this point”. Ben zeker 7 keer bij Vergelegen geweest en dit jaar voor het eerst (met ene groep) naar de winery.

De Vergelegen V is ook nog nooit eerder opengegaan, wel hebben we die met de groep gekocht om te kunnen proeven, vorig jaar was die R750, dit jaar iets van R850.

Udo

• Udo

Door het slechte weer heb ik die dag nauwelijks foto's gemaakt, slechts twee:

Ger in aktie

Groep luistert aandachtig

Wie weet waar het mysterieuze rode licht voor is wat rechts op de foto te zien is?

Udo

• Robèrt Koopman

Udo schreef:

>

> Wie weet waar het mysterieuze rode licht voor is wat rechts

> op de foto te zien is?

Lijkt wel op een soort van infrarood verwarming?

Echter “verwarmen” is niet iets wat je zou verwachten in de wijnbusiness.

Is het een vraag en weet jij wel wat het is?

Of is het echt een vraag?

Iemand Ger al opgepiept voor dag 8?…. :+

• Ruud Göebel

Udo, ik heb het vermoeden dat er achter de ketel een paneel zit met contrôle lampen, het licht hiervan zie je vervolgens als een weerspiegeling op de vloer en de tanks. Er zitten watersloten op de tanks, dus de gisting is nog niet afgerond. Ergo, er zal dus gekoeld moeten worden en als er een machine aan staat, branden er waarschuwings lampen. Echter voor mijn opinie graag een betere.

Ruud.

• chrisW

Udo,

Dan hebben we misschien geluk gehad met ons bezoek bij Vergelegen. Of ze hadden gewoon instinctief door dat ze ons als VIP moesten behandelen :)

Het was in ieder geval een mooie winery met ook een mooi uitzicht.

ChrisW

• Ruud Göebel

Chris, in de (grote)vacantie periode, dus als er op de winery niet gewerkt wordt dan zijn er rondleidingen naar boven, meestal onder leiding van een werkstudent die een uit het hoofd geleerd verhaaltje verteld. Standaard kom je niet voorbij het proeflokaal bij de souvenirwinkel. Echter als je de juiste weg weet te vinden bijv. via L'Exception Cordier Lenselink, de Ned. importeur. Of zoals Udo met VIP status :) inwerkt op de Vergelegen PR afd. ja dan kom je stuk verder, tot en met het flagship “V” aan toe. :D

Ruud.

• Ger

vanmiddag 3,5 uur zitten tikken op dag 8. Als ik starks thuis ben, nog even de foto's erbij zoeken, verkleinen en op internet zetten.

En dan als laatste stap de foto's in het verhaal hacken :+

Kortom, dag 8 komt er vandaag nog aan.

Dit weekend verwacht ik maar 1 verslag…..tja, een mens heeft ook zijn rust nodig :D

@Udo, doel jij hiermee op een zelfde situatie bij Simonsig?

• Udo

yep Ger, de spijker op zijn kop.

Het juiste antwoord is nog niet voorbijgekomen.

Nog een vraag: wat zou hier gefotografeerd worden tijdens dag 8?

Udo