Brussel trekt voorstel in over coupage rosé

• Christian Callec

Bron: DAG

"Brussel trekt een voorstel in om het mengen van rode en witte wijn tot rosé toe te staan. Reden is dat Europese roséproducenten fel hebben geprotesteerd.

,,Het is belangrijk dat we luisteren naar producenten als ze bezorgd zijn over veranderingen van regels”, zei Europees Commissaris Mariann Fischer Boel (Landbouw) maandag."

m.vr.gr.

Christian

• John Copier

Maakt voor ons (mij) niets uit. Is voor mij een bericht in de kantlijn en generlei waarde of ben jij van mening dat dit een wereldschokkende uitkomst is?

John

• Christian Callec

Wereldschokkend, zeker niet…

Kantlijn of generlei waarde, tja, daar valt over te discussiëren, en m.i. werd het hier behoorlijk gedaan de afgelopen weken.

Feit is wel dat het hier eigenlijk om een belangrijke signaal, of het goed is of niet voor de toekomst, laat ik hier liever buiten. Maar feitelijk wordt hier door de EU aangegeven dat wie hard genoeg brult iets ongedaan kan maken… ook als men maanden lang heeft zitten te slapen nadat de beslissing al genomen en ondertekend was, een beslissing waar jaren werk aan vooraf gegaan is, waar iedereen in de wijnwereld al maanden van op de hoogte was…

In het kader van de recente verkiezingen is het zeker geen onbelangrijke feit.

M.vr.gr.

Christian

• Pierre

Ik vind het wat bevoordeeld om gemengde huwelijken bij voorbaat af te wijzen!

• Pierre

Dat moet natuurlijk zijn: ‘bevooroordeeld’!

• Christian Callec

:-)

• Robèrt Koopman

Of het bericht waarde heeft maakt niet uit toch?

Persoonlijke voorkeuren mogen nooit de nieuwswaarde van berichten bepalen.

Brussel heeft goed geluisterd wat er bij de producenten speelt, dat is op zich al een pluspunt.

• Theo

Als Brussel nou eens naar de rest van de mensen luisterden…..

TG

• John Copier

Alles is politiek. Of iets doorgaat is politiek maar ook wanneer iets wordt afgeblazen is politiek. Het is voor mij nog altijd geen gelopen koers. De winst en verliesrekening wordt in de toekomst, en waarschijnlijk al binnen enkele jaren, opgemaakt. Een dood paard kan je haver blijven geven maar het blijft een dood paard.

John

• Ronald Heijden

Balen zeg ……..had me al helemaal verheugd op boze Rosé boeren op de weg tijdens de 1e etappe van de Tour . Nou ja , dan moeten de boze vuinismannen , schapenhoeders , kantklossers , graszodenleggers , lege flessen innemers , oppasoma's , treinbielssjouwers en sluiswachters de eer maar hoog houden voor dit jaar door op de weg te gaan staan :)

Ronald Heijden die dit jaar weer gaat genieten van zijn Rosé methode Classique op de camping in de Provence