AS zaterdag organiseert Wijnhandel Vles een mooie proeverij in Rotterdam

• romke van dijk

Om het weer even even over wijn te hebben:

AS zaterdag organiseert Wijnhandel Vles een mooie proeverij in Rotterdam.

Op zaterdag 13 juni van 13.00 tot 17.00 uur bent u van harte welkom om top Riesling te proeven in Restaurant Fugu, op het Westelijk Handelsterrein, Van Vollenhovenstraat 15, pakhuis 5.

meld je even door een mailtje te sturen:

Meldt u zich tijdig aan via wijn@vles.nl met vermelding van het aantal deelnemers & de vermoedelijke tijd van aankomst.

Om de proeverij op te vrolijken zullen Japanse hapjes worden geserveerd - in principe niet op rauwe vis gebaseerd. Om een deel van de kosten hiervoor te dekken, vragen wij u om een bijdrage van € 5,00 per persoon, bij voorkeur cash & gepast ter plaatse af te rekenen.

Op de proeftafel staan de onderstaande wijnen:

SCHLOSS LIESER - THOMAS HAAG - RIESLING - MOSEL

GM: punten Gault Millau - EM: punten Eichelmann

2008

Mosel QbA Trocken

2007

Mosel QbA Trocken GM 81/100

Brauneberger Juffer Kabinett GM 91/100

Brauneberger Juffer-Sonnenuhr Spätlese GM 91/100 EM 89/100

Lieser Niederberg Helden Auslese Goldkapsel 37,5 cl GM 91/100 EM 92/100

Lieser Niederberg Helden Beerenauslese 37,5 cl GM 95/100

2006

Mosel Kabinett

Lieser Niederberg Helden Spätlese

2005

Lieser Niederberg Helden Auslese UITVERKOCHT maar wel te proeven voor de opleiding

2004

Lieser Niederberg Helden Spätlese UITVERKOCHT maar wel te proeven voor de opleiding

Zou het leuk vinden hier wat prikkers te ontmoeten, kunnen we het over wat anders hebben dan dat afschuwelijke rood…

• Robèrt Koopman

romke van dijk Schreef:

——————————————————-

> Zou het leuk vinden hier wat prikkers te

> ontmoeten, kunnen we het over wat anders hebben

> dan dat afschuwelijke rood…

Je bedoeld dat er alleen witte wijn op de proeftafel staat toch?…. :D

• romke van dijk

Dat is morgen dus!

Echt de moeite waard!

Groet,

romke

• Ronald Heijden

Beste Romke ,

De proeverij was helaas niet drukbezocht maar dat was niet erg konden we gewoon

rustig proeven en een babbeltje maken. Op 1/5 jl. was ik in Lieser maar was Schloss

Lieser gesloten (dag van de arbeid) vandaar dat ik je kans niet onbenut liet om nu

alles door te proeven in een ontspannen setting. Ben normaal van het type trocken Qba

riesling maar nu ging mijn voorkeur opeens naar het betere werk met als uitschieters

voor mij de Brauneberger Juffer-Sonnenuhr Spätlese en de Lieser Niederberg Helden

Auslese Goldkapsel. Wow dit zijn mooie wijnen met toch nog leuke prijskaartjes

van resp. E 16,50 om E 17,50. Dan heb je echt waar voor je geld voor hele zuivere

wijnen met een zoetigheid die door de zuren in balans wordt gehouden. Denk dat ik nog

niet eerder toe was aan dit soort mooie rieslings en dat gisteren hier mijn ogen voor

open gingen. Bedankt en veel plezier in Oostenrijk zo'n mooie wijntrip

staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Groeten,

Ronald