Finca Os Cobatos 2008

• Dick Schinkel

Deze frisse, fruitige witte wijn komt uit het Monterrei. Monterrei is een klein wijngebied in Galicië, in het noordwesten van Spanje. Dit wijngebied heeft een klimaat met zowel Atlantische als continentale invloeden. ’s-winters kan het er flink vriezen en ’s-zomers is het er warm. Ook is er geen gebrek aan neerslag. Een perfect klimaat voor kwaliteitswijnbouw!

Finca Os Cobatos is eigendom van de familie Mendez. Hun kleine wijngaard van ongeveer tien hectare groot ligt in het dorpje As Tapias en is aangeplant met de inheemse Godello druif. Meestal wordt deze in de eerste week van september met de hand geoogst. Na de gisting blijft de wijn ruim vier maanden in contact met de gistcellen. Hierdoor krijgt deze fruitige Godello een heerlijk volle smaak.

Finca Os Cobatos 2008 :

Kleur : Helder strogeel

Neus : Fris rijp fruit van citrus en Lychees

Mond: Redelijk vol van smaak, lekker fris met een licht zuurtje en een aanganame zachte frisse afdronk.

Is natuurlijk geen topwijn maar gezien z'n prijs ( 5,95 ) een aangenaam glas.

Met smakelijke groet Dick.

• Ronald Heijden

Hé Dick ,

Ik kan me helemaal vinden in je notitie. Van deze wijn heb ik altijd wel wat

flessen in huis liggen. Is een van de favoriete doordeweekse wijnen in huize Heijden.

Groeten,

Ronald

• John Copier

En waar mag dit lekkers dan wel te koop zijn?

John

• Dick Schinkel

John,

Dat hoef ik jou als internet speurdert :D toch niet te vertellen ?

Met Smakelijke Groet Dick

• John Copier

Zutphen?

John

• Dick Schinkel

:D:D:D

John,

Via : http://www.wijnkring.nl/

Hier even je postcode intikken, dan vind je wel een verkooppunt bij jou in de buurt !!

Met Smakelijke Groet Dick.

• C. Kok

Met Zutphen kom je meer in de buurt dan met De Wijnkring. Finca Os Cobatos wordt voor zover ik weet geimporteerd door Les Genereux en niet door Verbunt.

Succes,

C. Kok