Münsterer Burgweg 1982

• vino

Kan er iemand wat info geven over deze wijn. Zelf vind ik er niets van terug. Zou ie nog te drinken zijn?

Münsterer Burgweg 1982 van Mûller-Thurgau

Dank

• Markvandewijn

Ik ben erg benieuwd of deze wijn nog OK is. ..

Müller-Thurgau is de druif. Wijnen van deze druif worden over het algemeen erg jong gedronken (max. 3 jaar oud).

Staat de naam van het wijnhuis op het etiket? Münsterer Burgweg is de naam van de wijnberg.

Na wat Googlen kom ik in de Nahe uit, omgeving Guldental. Leuk wijngebied met prachtige wijnen…

Proost! Markvandewijn

• vino

Hey, hartelijk dank voor de info! Inderdaad, Nahe staat er ook op, net als de bottlelaar of de eigenaar (denk ik). In dit geval is dat Ferdinand Pieroth. Is het zoete wijn?

Dank

• Markvandewijn

Nu maak je het wel heel gemakkelijk! http://www.pieroth.com/

Het etiket vertelt je of de wijn zoet is. Staat er ‘Trocken’ of ‘Halbtrocken’ dan is de wijn ‘droog’.

Als deze vermeldingen niet op het etiket staan dan is het een zoete wijn (in ieder geval een wijn met wat restsuiker).

Ik ben benieuwd hoe de wijn smaakt!

Markvandewijn

• vino

Dan zal het zoet zijn want een vermelding van Trocken of halbtrocken staat er niet op. Dus je denkt dat hij nog te pruimen is?

• Eelco van Wieringen

Vino, staat er geen aanduiding op als Qba, spatlese, auslese, kabinett wellicht?

Salut,

Eelco

• vino

Geen info over de druif op het etiket. Ik zal even alle info meegeven. Het etiket is een oud schilderij met erop 1982 Mûnsterer Burgweg, Qualitätswein, Nahe, abfüller Ferdinand Pieroth Weinbau-Weinkellerei GmBH Burg Layen b. Bingen. 0,7 l. Op het halsetiket geoon de info van Ferdinand Pieroth. Het niveau is prima, ik schat een kleine 2cm onder de capsule.

• Eelco van Wieringen

Kijk, het kreng is toch niet meer te zuipen. Toch nog even opgemerkt dat Mûller-Thurgau geen producent maar druivenras is. Noteer dat.

Salut,

Eelco

• vino

Hartelijk dank voor de info. Ik zal de wijn zelf eens proeven en zien wat de nog van over blijft.

• Ger

Volgens mij was deze wijn in 82 al geen top, 25 jaar geleden nog net drinkbaar en nu, of leuk om te hebben, dan vooral de fles niet open maken, of, om wille van de opleiding, openmaken om te proeven hoe een wijn smaakt die al een eeuwiheid overleden is.