Tua Rita Giusti di Notri 2001

• tomm

wat een topwijn !!!! Het is precies een verbeterde copie van Cos d'Estournel 2000 of 2003. Daniel Thomases (die toen nog in dienst van RP degusteerde) vond em in 2001 beter dan de Redigaffi. Als ik dit proef dan kan ik hem geloven.

Niveau 1 en 2 GCC.

fwiw

• iRalph

en dat terwijl, Daniel Tomasses vrijwel altijd bezopen was…. maar die 2001 is inderdaad helemaal geweldig. maarrr…wacht maar over 5 jaar mbt de 2006. die is m.i. nog beter

• tomm

absoluut heerlijk was ie dag 2.

2006 nog beter ???? ok, staat op m'n verlanglijstje

• Eelco van Wieringen

Ralph, ik kreeg van de buren als dank voor het verzorgen van hun plantjes een Rosso di Montalcino, Banfi 2007 kado. Heb jij, of iemand anders, ervaring met deze wijn?

Salut,

Eelco

• iRalph

Dat is heel aardig van de buren. RdM van Banfi is een zeer goed bedoeld kado, maar niet een van de toppers. Rosso di Montalcino wordt helaas te vaak gebruikt om het ‘afval’ in te gooien. De enige die er m.i. een heel erg goede wijn van weet te maken is Poggio di Sotto en Siro Pacenti.

Maar, kijk dat gegeven paard beslist niet in de bek!

• Eelco van Wieringen

Ja, ik ben bekend met het concept van de “Rosso”. Wellicht gaat deze in een ragu verdwijnen. Op een glaasje voor het kokkie na.

Salut,

Eelco

• MaartenZzzzz

Misschien kan je het met het dode paard de dode hond nog een plezier doen?

• Eelco van Wieringen

Dode honden horen in ravijnen, dode hamsters in medicijnkastjes.

Salut,

Eelco