Wat is uw beste value for money wijn?

• John in Espagna

Ik had eigenlijk de afgelopen maanden al genoeg flessen Aalto 2005 ingeslagen, maar toen ik vorige week hier in Spanje in een wijnwinkeltje om de hoek nog 12 flessen zag voor 22,90 euro besloot ik ze maar meteen mee te nemen………..vanochtend toch nog maar even een wijnwinkeltje bezocht 3 dorpen verder (inderdaad *** en Soos….het winkeltje dat vorige week 2 dagen gesloten was….)….tot mijn grote verbazing lag daar de Aalto 2005 voor 18,95 en de Aalto PS 2005 voor 45,95……u snapt het al….wederom een berg flessen ingeslagen……..

Dit bracht mij op de vraag die ik in de titel stel……..Aalto is voor mij de beste value for money wijn die ik ken (ook met de Nederlandse prijs). Deze wijn koop ik dan ook ieder jaar weer.

En jullie?

Hasta Luego

John

36 graden aqui…muchos calliente

• iRalph

hoi john,

allereest nog gefeliciteerd met jullie voornemen in het huwelijk te treden. leuk man!

antwoord op jouw vraag:

aalto

produttori del barbaresco - alle barbaresco riserva's

torrione

• Robèrt Koopman

Maar als je zoveel dezelfde flessen inslaat gaat dan de “verveling” niet toeslaan waardoor de “value for money” index veranderd?

Ik moet wel meteen bekennen dat ik deze Aalto wijnen nooit heb gedronken, wie weet zie ik het daarna wel heel anders!

Begrijp wel dat de genoemde prijzen bijzonder scherp zijn!

• ChrisW

Mooi dat je nog wat Aalto voor me meeneemt B)

Gezien de grote hoeveelheid flessen in mijn kelder ben ik kennelijk van mening dat er veel goede value wijnen zijn. Of licht dat aan mij en wil ik gewoon te graag kopen?

Enkele wijnen met voor mij goede p/q:

aalto

Bordeaux, oplopend qua prijs en kwaliteit: Lanessan (alleen top jaren 2000/2005), d' aiguilhe, Haut Bergey, Leo Barton/Poyferre

Zuid-Rhone, oplopend qua prijs en kwaliteit: plan pegau, Fondreche (zeker ook de witte Eclat), bois de boursan, gewone cuvees van Janasse, clos st jean en P Usseglio, Charvin, Pegau (tegen franse prijzen; niet meer tegen prijzen in de Benelux)

Bourgogne: Lump en Joblot (goede jaren)

Bouscasse VV en Montus prestige tegen veilingprijzen

Bernard Baudry in topjaren als 2005

Zoet: Domaine des Bernardins MdBdV

ChrisW

• John in Espagna

hey Ralph………die barbaresco wijnen heb ik nog nooit gedronken, maar ondanks mijn “afkeer” tegen veel Italianen, vind ik die Torrione inderdaad meer dan lekker!

Hasta Luego

John

• John in Espagna

Grappig Chris….zo wat de helft van jouw genoemde wijnen ken ik niet eens…….ook goed om te lezen dat ik blijkbaar niet de enige ben die zo over Aalto denkt…….ik ben er dan ook van overtuigd dat Aalto in een paar jaar 50 euro kost en de PS 120 oid….

Hasta Luego

John die voor straks om 24.00 uur een tafeltje heeft gereserveerd bij Casa Alfonso (*)…dat zijn nog eens tijden om uit eten te gaan…….(:P)

• JoostB

Zoals Chris terecht aangeeft hangt veel inderdaad af van de plaats waar je het koopt!

Met een aantal wijnen kan ik het zeker eens zijn qua QPR (Aalto, Montus, Produttori en nog een paar). Nog een paar toevoegingen zijn: diverse Sec's van Huet (eigenlijk de zoetere wijnen ook!), Quinta do Crasto Old Vines (en dan vooral de 2004!) en sinds vorige maand ook de Gruner Veltliner's van Schloss Gobelsburg (Kamptal)…

Santé,

Joost

• Wim dL

Value for Money?

Acustic 2005

92 puntjes

€ 12, 90 aangekocht in 2007

Heb er wel ERG veel van gekocht ;-).

Iets teveel ;-)

• Peter Z.

Hier worden mooie wijnen genoemd!!

Voor mij zijn de beste QPR wijnen toch ook wel wijnen die ik heel erg waardeer en dan ook best een paar Euro (maar geen 100 Euro) mogen kosten. Aalto, Montus, Produttori en Huet vallen allemaal binnen deze categorie. Voor de duidelijkheid, wijnen in het topsegment kan ik ook enorm waarderen, maar zal ik niet snel onder QPR indelen.

Daarnaast wil ik toch de uitzonderlijke prijs/kwaliteit van enkele Rhone wijnen uit 2007 noemen. Zo ben ik helemaal weg van Domaine La Garrigue Cuvee Romaine, en van Domaine Grands Bois Cuvee Maximilien. Wijnen die nog geen 10 Euro kosten … en zoooo veel genot bieden voor de komende vijf jaar … :)o . Gisteren weer (inderdaad, niet de eerste keer) 48 flessen ingeslagen van dit spul, daar kom ik het BBQ seizoen wel mee door…alhoewel…;)

Peter Z.

• romke van dijk

Ha John,

Was vorige maand in Jumilla, proefde daar Juan Gil 2006 Monastrel puur.

Mooie wijn. 9 € in het winkeltje peninpuntjes 94.

En feest lekker verder daar in Espagna! Ik lees het graag!!!

romke