Gisteravond (nacht () ) fantastisch gedineerd in de palmentuin van restaurant Casa Alfonso (*) www.casaalfonso.es
Zoals vaak kozen we voor het Menu Degustacion….8 gangen verwennerij op sterrenniveau.
Daar dronken we bij:
Blanco Nieva 2006. 100% Verdejo uit Rueda zonder hout (althans dat denk ik….en anders toch zeker niet veel). Waanzinnige neus met aroma's van vuursteen en tropisch fruit. Stevige aanzet in de mond en een perfecte begeleider bij de carpaccio van rauwe cocquiles. (deze wijn stond voor 12 euro op de kaart!! en dan hebben we het over een 1 michelin ster restaurant….) als we het hebben over value for money……92/100
As Sortes 2007. Deze wijn hoort voor mij bij de top wit in Spanje. Zeer complexe volle wijn met een afdronk waar je U tegen zegt. Dronken we bij het assortiment van Krab, Kreeft en Langoustines……..93+/100
Corullon 2001 prachtig voorbeeld van “gerijpte” Mencia wijn. In haar jeugd geeft de Mencia druif zeer veel rood fruit in de wijn, maar met een aantal jaren rijping neemt de complexiteit toe. Deze 2001 is nu heerlijk om te drinken, maar kan zeker nog een jaar of 5 “doorrijpen”. Werd gedronken bij geconfijt konijn in jus van truffel en naranja………wat een gerecht! 94/100
Clos Erasmus 2004…………………………………wat een neus, wat een verleiding, wat een complexiteit, wat een “dikke” elegantie, wat een afdronk…….WAT EEN WIJN!!!!! gedronken bij speenvarken met foie…….99+/100 geef deze wijn nog een paar jaar en dan vrees ik ook op het cijfer van Parker uit te komen……
Om half 4 verlieten we het restaurant…….'s nachts wel te verstaan! (tu)……wat een leven aqui aan de Middellandse zee……..
Vanavond naar El Poblet……. ( www.elpoblet.com)……. kijken of we die ster extra merken…….-D
Hasta Luego
John die dit allemaal doet voor de opleiding………..