Top Spanje troef bij de KURK proeverij in Putte

• Juan

Hoewel we volgende week zaterdag nog de KURK proeverij krijgen bij Peter Z met als thema wit: Tour de France en rood Syrah ra ra? (2 thema's waar ik enorm naar uit kijk)….ben ik nu al bezig met de voorbereidingen voor de KURK proeverij die er op volgt….deze is dan namelijk bij mij thuis. Kennen jullie dat gevoel? Ik bedoel…..weken van tevoren al bezig zijn met het in elkaar draaien van een proeverij waarbij je al zo veel genot voelt dat de proeverij an sich bij wijze van alleen maar kan tegenvallen…..

Thema is: Trio's in Spanje

Wij gaan 8 flights van 3 proeven…..De 3 wijnen uit de flight komen uit hetzelfde gebied………De gebieden die voorbij komen zijn:

Rioja

Ribera del Duero

Priorat

Bierzo

Toro

Jumilla

Mixed Spain (3 wijnen uit 3 verschillende gebieden van Spanje en afwijkend van gebieden als hierboven genoemd)

Piraat flight (3 wijnen uit 1 ander (nieuwe wereld) land)

In totaal dus 24 wijnen….uiteraard alles blind…..en na de laatste wijn pas demasqué…….

Wie gaat er winnen? Hoeveel punten gaat de winnaar scoren? Zijn er gebieden bij die makkelijker geraden worden dan anderen? Is er misschien een gebied bij dat iedereen herkent? Of blijft blind proeven zo lastig dat…….

Hoe makkelijk is de flight met nieuwe wereld wijnen te herkennen? En het allerbelangrijkste………: hoe zullen de typische Spaanse toppers voor de dag komen?

Wat een genot alvast om de flights samen te stellen……….1 fles uit Bierzo zojuist al voorgeproefd….helemaal ok! X(

Een paar KURK leden hebben redelijk wat Spanje ervaring……..moet ik de winnaar daar tussen zoeken?

Eerst morgen maar weer eens naar de dokter….voel de acute uitdrogingsverschijnselen weer opkomen……..:)o

Hasta Luego

John

• Pedro

(:D…ik kan niet wachten Soos…ik ga echter eerst nog een paar weken oefenen in Spanje…en dat is zo gepland dat dit precies de 2 weken voorafgaand aan deze Spaanse sapjes proeverij..ik heb mij in eder geval voorgenomen alle genoemde gebieden een tot twee keer te gaan drinken.:)-D:)-D

Sante

pedro