Clio 2006 zojuist door Parker beoordeeld.......

• Juan

2006 Bodegas El Nido Clio

Bodegas El Nido

A Proprietary Blend Dry Red Table wine from

Jumilla, Spain

Source Reviewer Rating Maturity Current (Release) Cost

Wine Advocate # 183

Jun 2009 Jay Miller 95 Drink: 2011 - 2021 $38-$50 (45)

The purple/black 2006 Clio is composed of 70% old vine Monastrell and 30% Cabernet Sauvignon aged for 26 months in new oak. It offers up a super-sexy nose of underbrush, incense, lavender, blueberry muffin, and black currant. Voluptuous and creamy on the palate, this loaded, well-balanced wine is a total turn-on. For those who prefer their flavor in moderation, look elsewhere. Drink this pleasure-bent effort from 2011 to 2021.

Bodegas El Nido employs Aussie vigneron Chris Ringland as its winemaking consultant.

Bron: Erobertparker

Hasta Luego

John die de Clio dezelfde score geeft

• Juan

Pingus 2006 heeft de hoogste score gekregen…99/100

Een maand of 2 geleden kreeg ik 24 flessen El Pecado 2007 aangeboden. Een 100% Mencia wijn gemaakt in zeeeeeer kleine hoeveelheid….heb ze gekocht maar nog geen fles geopend……zojuist 98/100 gekregen…..en nu lees ik de proefnotitie………

2007 Raul Perez El Pecado

A Mencia Dry Red Table wine from

Ribeira Sacra, Galicia, Spain

Source Reviewer Rating Maturity Current (Release) Cost

Wine Advocate # 183

Jun 2009 Jay Miller 98 Drink: N/A $74 (74)

The 2007 El Pecado is 100% Mencia from the DO of Ribera Sacra. Its ethereal aromas are reminiscent of a great vintage of La Tache (readers will surely think I’m exaggerating) leading to a layered, sleek, elegant wine with tons of spice, that seems to melt in the mouth.

The extraordinary wines of Raul Perez must be tasted to be believed. Words simply cannot do them justice. The problem is that they are produced in minuscule quantities.

Lijkt op een La Tache uit een topjaar…………….HELLLLLLLLLLUP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:D<

Hasta Luego

John

• Hendrik de vierde

Clio 2006 is fantastisch spul.

Echter misschien is het gezien de huidige economische situatie beter nog ff te wachten met kopen.

Waarom?

2007 is nog mooierX(

voor wat het waard is

Hendrik

• Juan

Waarom denk je dat Hendrik?

Ik deel je mening in ieder geval niet. Heb de 2007 geproefd van het vat en vond deze niet beter dan de 2006. Ook niet minder overigens. Sowieso is het klimaat in Jumilla enorm stabiel (lees: heet) en zit er dus niet echt veel verschil in kwaliteit tussen de verschillende jaren…..buiten dat zijn de wijnen El Nido en Clio ieder jaar in % serieus duurder geworden en dat zal de komende jaren nog wel doorgaan…dus ook op dat vlak is het niet verstandig om nu te passen en op volgend jaar te wachten.

Clio….ieder jaar geweldig voor mensen die van dik geconcentreerde zwoele wijnen houden!

Hasta Luego

John

• Hendrik de vierde

Juan,

a.u.b. geen hype construeren a la de ch9dP 2007 :D

Zelfs ik krijg jeuk als ik al die positieve berichten over dat F@!$&* sapje lees :(

Heb zelfs wat gekocht tegen inmiddels sterk verhoogde prijzen.

je Hendrik

P.s neem maar van mij aan dat 2007 in Spanje grosso modo superieur is

• Juan

:D

• Udo Göebel

Is het ook een optie dit diksapje niet te kopen? Kost bij gewone aankoop in Nld € 39,85 per fles. Voor een cultwijn valt dat mee, maar het is vrijwel ondrinkbaar. Om te proeven gaat het nog…

Beschrijving van de wijn is trouwens wel correct, behalve dan well-balanced

Nooit te beroerd een tegendraadse mening te verkondigen>:D<

• Eelco van Wieringen

Ok, drinken gaat dus niet. Maar met wat eten erbij? Ik vermoed dat sauzen van mijn glace erbij de wijn zomaar eens verteerbaar kunnen maken. Nu nog een Clio regelen :S.

Vanuit de Gobi, salut,

Eelco

• Jeroen de Zeeuw

he Udo…heb ik een medestander ;-)

• Eelco

Er moet sowieso (weer) eens een wijn/spijs-proeverij komen.

Salut,

Eelco