Clio 2006 zojuist door Parker beoordeeld.......

• ChrisW

kleine correctie: Parker heeft hem niet beoordeeld maar Jay Miller.

Gezien alle ophef die er over de wijze waarop hij proeft is ontstaan, denk ik dat dit toch wel wat minder waarde heeft dan “echte” Parker punten. De beste man zou van de loodzware Spaanse en Australische wijnen 200 tot 300 wijnen per dag proeven. En dat niet-blind, terwijl de wijnen daarbij vaak worden ingeschonken door de importeur en hij daar ongetwijfeld ook bij wordt toegesproken over de kwaliteiten van de wijn.

Als dat werkelijk waar is dan kan niemand mij wijs maken dat hij in staat is om over in ieder geval de wijnen 50 t/m 300 op een dag een goed, onbevooroordeeld en objectief oordeel te vellen (hij heeft deze vele malen geuitte beschuldigen op het Squires forum in ieder geval niet tegengesproken en zelfs voor wat zaken zijn excuses aangeboden (zoals het aanvaarden van snoepreisjes van >> USD 10.000 van importeurs tijdens officiële trips van de Wine Advocate)).X(

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat de Clio zijn waardering niet waard is (ik heb hem nog niet in voldoende nuchtere toestand gedronken om zo'n vernietigend of bevestigend oordeel te kunnen vellen :)-D ).

ChrisW

• Udo Göebel

Komt de Clio toevallig op tafel zondag 12 juli?

@ Chris: als dat waar is ( van die 300 wijnen, niet blind) dan zijn de punten niets waard. Verklaard wel waarom er een stortvloed van hoge waarderingen is geweest.

• iRalph

positie van Miller is nauwelijks meer houdbaar

spanje kreeg net een beetje meer aandacht door die stortvloed aan topscores en moet nu de scherven weer gaan rapen omdat dit gedoe met Miller juist negatieve publiciteit oplevert. scores voor spaanse wijnen, worden nu pas echt met een korrel zout genomen.

• Juan

Haha blijft prachtig om te lezen………..

Wie ze ook proeft van zijn team…..het blijven Parkerscores! en ik geloof er geen zak van dat ze nu met een korreltje zout worden genomen……ieder zijn mening…..gelukkig…

Hasta Luego

John

• Willem(***)

Pingus is ook niet echt lekker toch?

• iRalph

Mbt het korreltje zout, ben ik toch niet met je eens. Ik weet niet of je de ontelbare discussies de afgelopen jaren her en der gevolgd hebt. Men deed al met al wat lacherig over de Spaanse scores van Miller, maar nu zijn de kritieken al helemaal niet van de lucht. Dat dat voor sommige mensen, bijvoorbeeld jij, van geen invloed is geloof ik meteen. Het gaat natuurlijk om het algemene sentiment. Niet om de enkeling.

Van vele tientallen handelaren in het buitenland hoorde ik altijd: “Spaanse wijnen hebben die hoge scores nodig, anders verkoopt het voor geen meter!” In mijn ogen onterecht, ook al ben ik er geen liefhebber van (behalve Aalto en (Flor de) Pingus :-)). Maar het is wel waar! Ik vind het bijvoorbeeld ongelofelijk dat importeurs her en der in Europa, nog enorme hoeveelheden Aalto uit de afgelopen 5 jaar hebben liggen. Ik kan dat niet verklaren.

Mbt ‘Parkerscores’…De Wine Advokate schrijft zelfs handelaren aan, met het dringende verzoek de scores die door de Wine Advokate gegeven zijn geen Parkerscores te noemen, tenzij WEL door Parker zelf gegeven. Stond ooit in een draadje op Squires.

Nogmaals, iedereen moet het noemen zoals hij of zij dat wenst en iedereen moet natuurlijk geloven wat hij of zij wenst.

Dat de scores voor Spanje door de meesten schouderophalend bekeken worden is alleen maar beter voor de consument. Waar is het probleem, zou ik zeggen

• Juan

kutwijn! (td)

:D

• Juan

niet te zuipen! (td)

:D

• iRalph

Juan Schreef:

——————————————————-

> kutwijn! (td)

>

>