kleine correctie: Parker heeft hem niet beoordeeld maar Jay Miller.
Gezien alle ophef die er over de wijze waarop hij proeft is ontstaan, denk ik dat dit toch wel wat minder waarde heeft dan “echte” Parker punten. De beste man zou van de loodzware Spaanse en Australische wijnen 200 tot 300 wijnen per dag proeven. En dat niet-blind, terwijl de wijnen daarbij vaak worden ingeschonken door de importeur en hij daar ongetwijfeld ook bij wordt toegesproken over de kwaliteiten van de wijn.
Als dat werkelijk waar is dan kan niemand mij wijs maken dat hij in staat is om over in ieder geval de wijnen 50 t/m 300 op een dag een goed, onbevooroordeeld en objectief oordeel te vellen (hij heeft deze vele malen geuitte beschuldigen op het Squires forum in ieder geval niet tegengesproken en zelfs voor wat zaken zijn excuses aangeboden (zoals het aanvaarden van snoepreisjes van >> USD 10.000 van importeurs tijdens officiële trips van de Wine Advocate)).X(
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat de Clio zijn waardering niet waard is (ik heb hem nog niet in voldoende nuchtere toestand gedronken om zo'n vernietigend of bevestigend oordeel te kunnen vellen -D ).
ChrisW