Galardi : Terra di Lavoro 2006

• tomm

gisteren een gezellig avondje bbq'en bij goede vrienden. enkele flesjes meegenomen waaronder :

Galardi, Terra di Lavoro 2006 : jezus wat een verleidelijke wijn !!!! fantastisch hoe een wijn gelijktijdig beenhard als charmant kan zijn. Fijnzinnig en harmonieus spel van florale en medicanale/tabak/teer aroma's. bijzonder karaktervolle wijn die indruk maakt. kan zich meten met 1 GCC bordeaux uit goede jaren. ik had de wijn in een zilverpapiertje gewikkeld en gepresenteerd alsof het een bbq'tje wijntje was … De spontane reacties na de eerste slok klonken als volgt : “hé wat is dat !!!!” … “geweldig” … “WOWWW” … “fantastisch” … “uniek” … (tu) Besluit : wijn die ik nog blind zal meenemen : domein die haast niemand kent met een heel hoge culinaire gehaalte. wijn die zijn cult status (met L ;) ) meer dan waard is.

kwamen nog op tafel :

- bubbels : pierre jourdan van Achim von Arnim (of toch zoiets, voor zij die ooit in Franschhoek zijn, een domein die het bezoek waard is op een zondag als Achim de rondleiding verzorgt)

- rose van Pibarnon (2008) : naar mijn oordeel meer ku(l)t dan kwaliteit

- Gaja, Barbaresco, 1997 : mooi toch

- Moccagatta : Bric Balin 1998 (moest niet onderdoen voor de Gaja uit het mythische jaar 1997 !!!)

- Boekenhoutskloof, CS, 2000 (als altijd : prachtig)

- Pegau, Cuvée Laurance, 2004 (pégau blijft m'n lievelingsdomein …)

wijn met vrienden smaakt toch zo goed :-)

• iRalph

Dan gaat deze vanavond beslist open! Heb de 2006 nog gedronken namelijk. Gezien je commentaar, ga ik m nu gelijk op schouder zetten